طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰


سئو داخلی و سئو خارجی وبسایت چیست و شامل چه قسمت هایی می شوند؟

سئو به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: سئو داخلی و سئو خارجی. سئو خارجی بیش از 70% و سئو داخلی نزدیک به 30% فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت را در بر می گیرند.
مقدمه:
هدف از انجام خدمات گسترده و پیچیده سئو، به طور خلاصهافزایش رنکوبسایت ( Page Rank ) و راحت تر دیده شدن آن در صفحه ( صفحات ) اول موتورهای جستجویِ مختلف است. بدون شک، در حال حاضر محبوب ترین موتور جستجو گوگل است و بسیاری از خدمات سئو برای راحت تر دیده شدن وبسایت ها، در گوگل انجام می شوند. سئو به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: سئو داخلی و سئو خارجی. سئو خارجی بیش از 70% و سئو داخلی نزدیک به 30% فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت را در بر می گیرند.
سئو داخل سایت:
به طور کلی هر عملی که به منظور افزایش رتبه سایت در موتور های جستجوگر و در داخل سایت شما انجام می شود را سئو داخلی می گویند.بهینه سازی سئوسایت داخلی باید قبل از بهینه سازی خارجی سایت انجام شود . سر فصل های آموزشی سئو داخلی به شرح زیر می باشد:
تگ های متا:
تگ های متا Title و متا Description جز مهم ترین تگ ها در مبحث سئو هستند. تگ Titleبرای نام گذاری عنوان صفحه و با استفاده ازکلمات کلیدیاستفاده می شود. تگ Description شامل توضیحات مربوط به عنوان صفحه وبسایت است که تا حد ممکن باید به زمینه کاری آن مربوط باشد.
محتوای سئو:
برای اینکه محتوا سایت در بین مخاطبان بهتر دیده شود باید از چند قانون ساده پیروی کنید:
محتوا تازه تولید کنید.
محتوا اختصاصی و ناب تولید کنید.
محتوا های قدیمی خود را آپدیت کنید.
سعی کنید تا روند تولید محتوا به صورت یک شکل نشود.
در انتخابکلمات کلیدیهم کیفیت ( ارتباط آن ها به زمینه کاری ) و هم کمیت آن ها ( چگالیکلمات کلیدیدر صفحه ) باید لحاظ شوند. در ضمن استفاده بیش از حد ازکلمات کلیدیباعث کاهش رتبه بندی سایت می شود.
استفاده از تصاویر:
تصاویر بیشتر ،در جذابیت و فهم بهتر مطالب شما موثر هستند. مخاطبان همیشه مطالب تصویری را در مقایسه با متون ترجیح می دهند. باید توجه داشت که تصاویر انتخاب شده علاوه بر زیبایی و کیفیت باید از حجم کمی هم برخوردار باشند تا باعث نمایش داده شدن سریع تر وبسایت برای مخاطبان گردد. هر چه وبسایت سریع تر روی دستگاه های مختلف از جمله موبایل، کامپیوتر ها و ... نمایش داده شود باعثافزایش رنکآن می گردد.
استفاده از لینک های داخلی:
لینک های داخلی باعث دیده شدن قسمت های مختلف وبسایت می شود چه توسط کاربران چه توسط بات های موتورهای جستجوگر. با استفاده از تگ a herf می توان در محتوای سایت لینک های داخلی ایجاد کرد و مطالب مختلف صفحات مختلف سایت را به هم وصل کرد.
تگ های H1 تا H6:
تگ های H یا Header شامل مطالبی هستند که درطراحی سایتبرای شما اهمیت بیشتری دارند. برخی به اشتباه فکر می کنند که تگ های H صرفا سایز مطالب را بزرگتر یا کوچکتر نمایش می دهند. در صورتی که تگ H اهمیت مطالب را برای بات گوگل تعریف می کنند. تگ H1 بیشترین میزان اهمیت را دارد و این اهمیت به ترتیب تا تگ H6 به کمترین میزان می رسد.
سئو خارج از سایت:
برعکس سئو داخل سایت بهینه سازی بیرونی سایت کاملا خارج از سایت انجام می گردد،سئو خارجی در عمل شامل دریافت سیگنال های مثبت از سایت های دیگر به سایت خود می باشد.
سئو خارجی سایت شامل چه کار هایی است؟
Link Building:
لینک سازی به مجموعه فرآیند هایی گفته می شود که شما انجام می دهید تابک لینکهای معتبر از دیگر سایت ها دریافت کنید. لینک بیلدینگ پرکاربردترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی یا سئو خارجی به شمار می‌رود. لینک سازی معمولا با فوکوس روی عبارات یاکلمات کلیدیخاصی انجام می گیرد. از روش های دیگر دریافتبک لینکمی توان به موارد زیر اشاره کرد:
خریدبک لینک، رپورتاژ خبری، وبلاگ نویسی، کامنت گذاری در سایت‌ها، ارسال پست در انجمن‌ها، ثبت سایت در دایرکتوری‌، شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ
Social Media:
شبکه های اجتماعی می توانند به عنوان مکملی در کنار روش های دیگر بهینه سازی خارج سایت (سئو خارجی) به کار برده و سیگنال های مثبت را روانه سایت ما کنند.با اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی می توانید ترافیک برای سایت خود جذب کنید.
ثبت در نقشه گوگل:
یکی از ارکان محلی سئو ثبت موقعیت مکانی در گوگل است. این کار اثرات مثبتی بر روی رتبه سایت دارد. در الگوریتم های جدید گوگل، احتمال جذب ترافیک از طریق نتایج جستجو توسط کسانی که در محدوده جغرافیایی شما جستجو می کنند بیشتر است.
نتیجه گیری:
فرایندبهینه سازی سئوبه صورت چرخه ای می باشد. به این معنا که بعد از رسیدن به نقطه مطلوب، باید به صورت پیوسته از دستورالعمل های خاصی پیروی شود تا رتبه سایت افت نکند. نتیجه گرفتن از طریقبهینه سازی سئووبسایت، فرایندی است که احتیاج به زمان بیشتری نسبت به ادوردز دارد. ادوردز، روش متمرکز شدن و سرمایه گذاری رویکلمات کلیدیاست. برای پیشرفتِ سایت خود، لازم است که با متخصصین سئو در تماسِ مداوم باشید. زیرا همان طور که گفته شد، خدمات سئو به صورت چرخشی است و گاهی لازم است استراتژی های قبلی را برایافزایش رنکتغییر دهید.
  • ۹۶/۰۸/۰۷
  • بهروز اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.