طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

10 نکته سئو برای تولید کنندگان محتوای وب سایت ها

محتوا و سئو هر دو قطعاتی از پازل هستند که باعث تکمیل آن می شوند. برخی باور دارند که می توان بدون سئو و تنها با تولید محتوای مناسب نیز عملکرد خوبی داشت، اما این مساله غیر ممکن است و تنها با در نظر داشتن هر دوی آنها، کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو ممکن می باشد.
پس از طراحی وب سایت، طبق آخرین استانداردهای گوگل ، تولید محتوای جذاب ، مرتبط و کاربرپسند امری ضروری برای ارتقا رتبه سایت در گوگل است ؛ طبق آخرین الگوریتم های گوگل بدون تولید محتوا هرگز نمی توانید در کلمات رقابتی رتبه ی مناسب را کسب کنید. بدون رعایت موارد سئو مطالب و محتوای سایت شما در صفحه 50 موتورهای جستجوگر خواهد بود و همه ما خوب می دانیم که ترافیک بازدید از این صفحات ناچیز خواهد بود. به صورت مشخص سئو و رتبه سایت شما به محبوبیت محتوا و مقالات سایت شما رابطه مستقیم دارد. در ادامه با 10 نکته آشنا می شوید که هم در زمینه سئو و هم محتوای مناسب به شما کمک می کند.
1- برای مخاطبانتان بنویسید:
اول بودن این نکته نشان از اهمیت آن است. مطالب و محتوایی تولید کنید که صرفا برای مخاطبانتان باشد و سوالاتشان را پاسخ دهد. همه پست ها مطالب سایت شما نباید در مورد خدمات و محصولات شما باشد، کافی است همه مطالب از کسب و کار مشابه بیزنس شما باشد. تولید مطالب مفید و جذاب باعث پیشرفت شرکت شما در این رقابت خواهد بود.
2- زیر سقف نگه داشتن همه مطالب:
از ترافیک و امتیاز بازدید از مطالبتان با بارگزاری مطالب اصلی در یک دامنه بهره مند شوید. برای مثال اگر شما بلاگی دارید که محتوایی در آن تولید و ارائه می کنید، مطالب و محتوای آن را قبل از بارگزاری در بلاگ، در سایت اصلی خود قرار دهید. این امر باعث پیشرفت سریعتر وبسایت شما خواهد شد.
3- تولید تیترهای قوی و تاثیر گزار:
در تیتر ها و عنوانها شما فضای کمی دارید تا متنی قوی قرار دهید. تیترهایی بسازید که ساده، جذاب و شامل کلمات کلیدی باشند. و در نظر بگیرید که تیترها و عنوانهای مقاله شما هستند که در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شوند.
4- از کلمات کلیدی هر چه بیشتر استفاده کنید:
از جملاتی استفاده کنید که مرتبط و شامل کلمات کلیدی هر چه بیشتر باشد تا به بازدید کنندگان و موتورهای جستجو نشان دهید که مقاله شامل چه موضوعاتی است. البته حتما در نظر داشته باشید استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی نه تنها جملات را غیر قابل فهم می کند، بلکه ممکن است باعث پنالتی شدن مقالات و سایت شما در موتورهای جستجو شود.
5- ساختار مناسب محتوا:
ممکن است علیرغم داشتن مطالب جذاب در مقاله تان، با در نظر نگرفتن ساختاری مناسب باعث سردرگمی مخاطبانتان شوید. کوتاه تر کردن پاراگرافها و استفاده از تیترها و عناوین بیشتر باعث جذابتر و روانتر شدن مقاله شما می شود. همچنین استفاده از تگهای H1 و H2 در عناوین تاثیر به سزایی در سئو سایت شما دارد.
6- استفاده از تصاویر:
تصاویر بیشتر ،در جذابیت و فهم بهتر مطالب شما موثر هستند. مخاطبان همیشه مطالب تصویری را در مقایسه با متون ترجیح می دهند.
7- درج مطالب در شبکه های اجتماعی:
شبکه های اجتماعی قدرت بسیاری در خصوص سئو و رتبه مقالات و سایت شما دارد. درج بخشی از مطالب سایت در شبکه های اجتماعی به همراه لینک به مطلب اصلی و همچنین ایجاد کلیدهای اشتراک گزاری در خصوص رشد سئو سایت و مقالات شما بسیار مهم است.
8- استفاده نکردن از محتوای کپی:
داشتن محتوای یکسان در یک وب سایت و یا کپی کردن از سایت های دیگر حتی اگر به قدری کمی تفاوت بین آنها ایجاد شده باشد تاثیر منفی بر سئو سایت دارد و ممکن است تاثیرات منفی جبران ناپذیری در رتبه های سایت شما بگذارد .
9- ساخت لینک:
لینک (اتصال) کلمات کلیدی به مقالات و صفحات دیگر سایت شما و یا حتی سایتهای دیگر، مدتهاست از موارد با اهمیت سئو به حساب می آید و می بایست از آن بهره برد.
10- بررسی و تحلیل عملکرد:
با استفاده از ابزارهای تحلیل سایت مانند Google Analytics می توانید نقاط ضعف و قوت خود راشناسایی کنید و مقالات و محتوای مناسب تری تولید کنید. این ابزارها با نتایجی همچون میزان بازدیدها از نقاط مختلف صفحه، زمان سپری شده بازدید کننده از سایت شما و ... می توانند بسیار مفید واقع شوند.
محتوا و سئو هر دو قطعاتی از پازل هستند که باعث تکمیل آن می شوند. برخی باور دارند که می توان بدون سئو و تنها با تولید محتوای مناسب نیز عملکرد خوبی داشت، اما این مساله غیر ممکن است و تنها با در نظر داشتن هر دوی آنها، کسب رتبه خوب در موتورهای جستجو ممکن می باشد.

  • بهروز اسدی
  • ۰
  • ۰

هفت مورد اساسی برای طراحی موفق سایت های گوناگون

در طراحی سایت مانند هر کار دیگری، داشتن شالوده ای قوی برای ادامه کار ضروری است. سایت هایی که از طراحی مناسب و حرفه ای بهره می برند به مراتب در بحث سئو موفق تر هستند و شانس صعود این گونه سایت ها به صفحات نخست موتورهای جستجو با اعمال فرایند بهینه سازی سئو بیشتر است.
مقدمه:
داشتن یک وبسایت قوی جز اصلی ترین موارد برای موفقیت در دنیای تجارت الکترونیک است. همچنین برای رقابت در بازارهای مختلف داشتن وبسایتی به روز جز اصلی ترین عوامل موفقیت می باشد. باید این نکته را در نظر داشت که طراحی سایت از طراحی به معنای کلمه فراتر است. در واقع امروزه طراحی جزیی از بازاریابی آنلاین حساب می شود. طراحی سایت موفق بخش وسیعی از عملکرد مثبت یک مجموعه و یا کیفیت محصولات یک واحد تولیدی را به نمایش می گذارد. در زیر به 7 مورد اساسی برای طراحی موفق سایت های گوناگون اشاره می شود.
1- سادگی طراحی:
باید در نظر داشت که سایت هایی که دارای ساختاری پیچیده یا شلوغ ( دارای منوهای زیاد و با آیتم های متعدد ) هستند، در اکثر موارد باعث گمراهی مخاطب می شوند. کاهش بازدید مخاطبین باعث کاهش رتبه بندی سایت می شود. در صورتی که طراحی سایت ساده و به دور از پیچیدگی باشد ، به مرور زمان اثر خود را با جذب مخاطب بیشتر، افزایش رنک و بهینه سازی سئو سایت نشان خواهد داد.
2- استفاده از خلاقیت:
فضای سفید ( فضای خالی موجود در میان عکس ها و نوشته ها ) همواره توسط طراحان خلاق مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده مناسب و با خلاقیت از این فضاها ( که برخی آنها را به اشتباه فضای منفی در طراحی سایت ها حساب می کنند ) در کنار عناصر گرافیکی به جذابیت سایت می انجامد. به طوری که مخاطب با اولین بازدید از سایت به نوعی شیفته سادگی و خلاقیت بالا در طراحی آن می شود. باید دقت داشته باشیم که مخاطبین سایت ها که به دنبال محصولی خاص و یا خدمت به خصوصی هستند، اغلب و در نگاه اول کیفیت محصولات و یا خدمات را بر اساس ظاهر سایت قضاوت می کنند.
3- طراحی منحصر به زمینه فعالیت و مخاطبین:
در زمان طراحی سایت قبل از هر چیز باید طراحی و تکنیک های آن را بر اساس خدمات ارائه شده توسط صاحب وبسایت هماهنگ کرد. بیشترین میزان شناخت از مخاطب را باید مجموعه ارائه دهنده خدمات ( صاحب وبسایت ) داشته باشد و با در میان گذاشتن این اطلاعات با طراحان سایت در بهینه سازی محتوای سایت خود کمک شایانی کند.
4- شبکه های اجتماعی لینک شده در سایت و تبلیغات آن ها:
با توجه به استفاده وسیع کاربران از شبکه های اجتماعی، باید دقت داشت که تبلیغات در شبکه های اجتماعی را به صورت صادقانه و غیر رباتیک انجام داد. منظور از غیر رباتیک بودن تبلیغات، نزدیک بودن شعارهای تبلیغاتی به زبان محاوره ای و در عین حال تشویق کننده بودن آن هاست. برای مثال برای تبلیغ کردن استفاده از پنل خورشیدی ( که انرژی موجود در نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می کند ) شعار "سقف خانه خود را به کار بگیرید!" به مراتب از شعار "برای خانه خود پنل خورشیدی پیدا کنید!" موثر است، به این دلیل که به زبان محاورهای انسان ها نزدیک تر می باشد.
5- طراحی و عملکرد روان وبسایت :
در طراحی سایت در صورت به کار بردن وب سرویس ها باید به شکلی انجام شود که کاربر به راحتی کامل با سایت ارتباط برقرار کند. تجربه استفاده کاربر از سایت UX در صورتی که طراحی سایت اصطلاحا User-friendly باشد، جز عوامل مهم بهینه سازی سئو سایت است.
6- استفاده از عبارات ساده، رایج و قابل فهم در محتوا:
استفاده از کلمات و عبارات ساده و قابل فهم برای مخاطب برای افزایش بازدید از سایت ضروری است. این مطلب برای وبسات هایی که فعالیت های تخصصی ( مثل زمینه پزشکی ) و یا صنعتی دارند بسیار مهم است. برای مثال در زمینه صنایع استفاده از لغات و جملات تخصصی و یا توضیح و تفسیر فرآیند تولید محصولات معمولا کمکی به افزایش تعداد مخاطبین وبسایت نمیکند. در مواردی حتی ممکن است با پیچیده کردن محتوای سایت از تعداد مخاطبین هم کم شود. بحث تولید محتوای مناسب از اصول اولیه بهینه سازی سایت و افزایش رنک و جذب مخاطبین ارگانیک می باشد.
7- قرارگیری اولویت در سایت:
باید در نظر داشت که اولویت های صاحب سایت ( از جمله خدمات برتر و یا محصولات ممتاز ) در صفحه نخست ( اصلی ) سایت قرار گیرند. نحوه قرارگیری این اولویت ها نیز در سایت باید به گونه ای باشد، که با یک نگاه کوتاه توسط مخاطب شناسایی شوند. همچنین قرار گرفتن اطلاعات تماس مجموعه ( از جمله تلفن، ایمیل و آدرس ) باید به گونه ای طراحی شوند که مخاطب برای یافتن آنها، مجبور نباشد زمان زیادی را صرف کند. عدم توانایی مخاطب برای پیدا کردن اطلاعات تماس یک مجموعه گاهی اوقات باعث خارج شدن سریع مخاطین جدید از وبسایت می گردد که این امر Bounce Rate سایت را بالا برده و از رتبه بندی سایت برای نمایش در صفحات اولیه موتورهای جستجو می کاهد.
جمع بندی:
در طراحی سایت مانند هر کار دیگری، داشتن شالوده ای قوی برای ادامه کار ضروری است. سایت هایی که از طراحی مناسب و حرفه ای بهره می برند به مراتب در بحث سئو موفق تر هستند و شانس صعود این گونه سایت ها به صفحات نخست موتورهای جستجو با اعمال فرآیند بهینه سازی سئو بیشتر است.

  • بهروز اسدی
  • ۰
  • ۰

معایب استفاده از سایت ساز های رایگان و آماده مانند Wordpress و دلایل اصلی آن

بدون شک Wordpress ابزاری تاثیر گذار در طراحی سایت میلیون ها کسب و کار کوچک در سراسر جهان است. این سایت ساز آماده با داشتن صد ها پلاگین یا ابزار افزودنی به طراحان وب آماتور و یا شرکت های بدون دانش فنی، کمک می کند تا در زمان اندکی و به صورت محدود، وب سایت اینترنتی خود را راه اندازی نمایند. با وجود داشتن چندین مزیت، نمی توان از عیب های Wordpress و بطور کلی سایت ساز های آماده چشم پوشی کرد. این عیب ها در کشور ایران به دلیل محدودیت استفاده از برخی از پلاگین ها، بیشتر نیز به چشم می خورد.
در ذیل به برخی از معایب اصلی استفاده از Wordpress می پردازیم که لازم است تمام صاحبان کسب و کار هایی که طراحی وب سایت آنها با Wordpress انجام شده است آگاه شوند . این نکات برگرفته از مقاله خانم Maggie Sawyer است که خود یکی از مشهورترین طراحان وب در جهان است و تجربه پیاده سازی صد ها سایت در قالب های Wordpress را دارد و حتی در گذشته خدمات PSD to Wordpress را ارائه می کردند.
1- بستر سایت سازی نا امن :
به دلیل وجود صد ها هزار وبسایت آماده بر بستر Wordpress، هکر ها و اسپمر ها دائما در حال جستجو و حمله به این گونه وبسایت ها می باشند. Wordpress در این زمینه بطور معمول به روز رسانی هایی را ارائه می دهد اما خود این به روز رسانی ها گاهی اوقات ساختار های اصلی سایت را به هم می زند که اصلاح آن زمان بر و برخی اوقات هزینه بر هستند.
2 – نبود فایل های راهنمایی جامع :
اگر طراح وب بر بستر Wordpress هستید و یا با این سایت ساز آماده سر و کار دارید، اعلامیه های فراوانی حتما مشاهده کرده اید که درخواست شده است تا در صورت تمایل یک فایل راهنما را نگارش کنید و به Wordpress کمک کنید تا متون راهنمای آنها کامل شود. این نقص زمانی مشکل ساز می شود که به روز رسانی های جدید ارائه شده و طراحان وب برای منطبق کردن سایت خود مجبور به انجام کلی خطا و آزمایش هستند تا به روز رسانی را پیاده سازی نمایند. ضرر این فرایند در بهینه سازی سئو سایت بطور واضح به چشم می خورد.
3- استفاده از کد های پیچیده در طراحی سایت :
قالب های آماده Wordpress فراوان اند اما برای شخصی سازی این قالب ها، بهینه سازی سئو آنها و ایجاد بخش های کاربردی در آنها لازم است کد نویسی های حرفه ای انجام شود که اکثر شرکت های طراحی وب، این تغییرات را اعمال نمی کنند و کسب و کار ها از قالب های بهینه سازی نشده استفاده می کنند که در آینده و به خصوص در زمانی که وب سرویس های گوناگون در آنها پیاده سازی می شود، مشکلات جدی را بوجود می آورد.
4- عدم پشتیبانی :
Wordpress دارای واحد پشتیبانی جامع نمی باشد و در صورت برخورد به مسائل، خطا ها و بویژه بروز رسانی های جدید، گرفتن کمک و یا پشتیبانی لازم کار دشوار و یا امکان ناپذیری است. اغلب کسب و کار ها مجبور اند به روز رسانی خود را توقف نمایند تا درصد قابل توجهی از برنامه نویسان معتبر بین المللی خطا ها و فرایند های صحیح آنرا استخراج نمایند و از طریق فایل های راهنمایی گاهی پیچیده آنها را اطلاع رسانی نمایند.
5 – عدم استفاده از نامگذاری های صحیح صفحات :
یکی از معیار های اصلی رتبه بندی سایت در موتور های جستجو و افزایش رنک، نامگذاری کامل، مرتبط و صحیح صفحات یک وبسایت است. اغلب طراحان وب و شرکت های سایت ساز که با قالب های آماده و Wordpress کار می کنند، این بخش را نادیده می گیرند و یا با تنظیم کردن آن آشنا نیستند که باعث عدم رشد جایگاه سایت در موتور های جستجو و بویژه گوگل می شود. اگر صاحبان کسب و کار هایی که وبسایتشان با Wordpress طراحی شده است ،مشاهده نمایند، در آدرس صفحات سایت خود به جای نام صفحات مرتبط و منحصر، آدرس هایی چود Page1، Page2، Content1، Content2 یا صرفا اعداد تصادفی را پس از نام اصلی سایت خود خواهند دید.
6 – افزایش حجم داده ها :
در بسیاری اوقات مشاهده می شود که در صورت افزایش حجم اطلاعات در سایت و یا ثبت نام زیاد اعضا، سایت های آماده قطع می شوند و یا سرعت آنها به شدت افت می کنند و پیام هایی مانند Site is unavailable یا Site is Unreachable دیده می شود. این مسائل در بسیاری از اوقات مرتبط به هاست سایت نمی باشند و صرفا به دلیل عدم مدیریت حجم زیاد داده در Wordpress رخ می دهد. اینجا هم با قطع شدن وبسایت، هر چند موقت، ضرر های زیادی به رتبه بندی آن در موتور های جستجو زده می شود.
7 – فرایند های پیچیده و خطا های زیاد در یکپارچه سازی سایت ها :
در بسیاری اوقات نیاز است تا چند سایت با یکدیگر یکپارچه شوند و یا اطلاعات آنها با هم مشترک و همزمان به روز رسانی شود. این فرایند در Wordpress با خطا و پیچیدگی های فراوانی همراه است.
8 – استفاده از پایگاه های داده پر خطر MYSQL و MYSQLi :
سایت ساز آماده Wordpress تنها از پایگاه های داده MYSQL و MYSQLi پشتیبانی می کنند که این ابزار های نگهداری اطلاعات بسیار نا امن می باشند و هکر ها به راحتی به آنها نفوذ می کنند. البته استفاده از MYSQLi بهتر است که آن نیز متاسفانه حفره های فراوانی دارند و به همین دلیل کسب و کار های متوسط و بزرگ از آن پرهیز می کنند. اغلب شرکت های طراح وب ایرانی متاسفانه از نسخه های به روز رسانی نشده Wordpress استفاده می کنند که حتی MYSQLi را نیز پشتیبانی نمی کند و به همین دلیل اغلب این سایت ها در معرض خطر و نفوذ دائمی هستند.
9 – مشکلات و نقص های فراوان زبان برنامه نویسی PHP :
اغلب طراحان وب معتبر جهانی در حال قطع کار با سایت ساز آماده Wordpress می باشند و دلیل آن نوشته شدن این سایت ساز با زبان برنامه نویسی PHP است. این زبان برنامه نویسی به دلیل محدودیت های فنی و پدید آمدن پلتفورم های برنامه نویسی بسیار پیشرفته تری مانند .NET و MVC، برنامه نویسان و شرکت های حرفه ای آنرا کنار گذاشته اند.
10 – به روز رسانی های مکرر :
همانطور که در برخی از گزینه های فوق اشاره شد، Wordpress برای ایمن و کاربردی نگاه داشتن خود، بطور مکرر و بدون در نظر گرفتن ساختار های پیشین، در حال ارائه به روز رسانی هایی است. این به روز رسانی ها متاسفانه در بسیاری از اوقات ساختار های اصلی سایت را نابود می کنند اما در عین حال برای پایدار ماندن امن، لازم هستند. متاسفانه بسیاری از شرکت های طراحی سایت ایرانی به همین دلیل به روز رسانی خودکار را بر خلاف توصیه Wordpress قطع می کنند که در آینده می توانند مشکلات جدی را برای سایت بوجود بیاورد.
11 – کد های اضافی و سنگین ( Bloated Code ) :
کد های اضافی و سنگین مشکلی جدی است که توسط موتور های کنترل سئو مشاهده و اخطار برای آنها صادر می شود. اغلب سایت های آماده Wordpress دارای کد های سنگین هستند که توسط روبات های گوگل بررسی می شوند و باعث کاهش شدید رنک سایت در صفحات نتایج جستجو می شوند. ابزار هایی به منظور کاهش این کد های اضافی وجود دارند اما به دلیل پر خطر بودن خود آنها، اغلب شرکت های طراحی وب که با Wordpress سر و کار دارند، استفاده از آنها توصیه نمی کنند. صاحبان کسب و کار ها کافی است با گرفتن View Source سایت های Wordpress و مقایسه آنها با سایت های طراحی شده اختصاصی و با پورتال های تخصصی، از فرق شدید آنها در حجم کد متوجه شوند.
12 – نا سازگار با اپلیکیشن های وب و اتصال های پرخطا با وب سرویس های کاربردی :
یکی از بزرگترین معایب Wordpress، عدم پشتیبانی از ابزار های پیشرفته برنامه نویسی روز مانند Angular.js و سایر ابزار ها می باشد. عدم پشتیبانی از آنها باعث می شود تا سایت های که بر پایه Wordpress هستند نتوانند خیلی کاربردی باشند و به خصوص با خطا و مشکلات فراوانی به نرم های وب و وب سرویس های ارائه خدمات آنلاین، متصل شوند. به همین دلیل کسب و کار های بزرگ و جدی که در طراحی وبسایت خود از نرم افزار های وب یا وب سرویس ها استفاده می نمایند، از Wordpress دوری می کنند.
13- قالب ها و تم های رایگان یا ارزان قیمت :
اغلب شرکت های طراحی وب سایت که بستر خود را سایت ساز های آماده مانند Wordpress قرار داده اند، از قالب های رایگان و یا ارزان قیمت برای مشتریان خود استفاده می کنند. در نگاه اول این شاید ایده خوبی باشد و برای کسب و کار ها هم ارزانتر تمام شود اما مانند همیشه، هیچ ارزانی بی حکمت نیست. اغلب این قالب های رایگان کد و لینک های پنهان و اضافی دارند که باعث می شوند سایت کسب و کار شما به اصطلاح " در پشتی " به سایت های دیگر باشد که این توسط روبات های گوگل در دراز مدت شناسایی می شوند و احتمال قطع رتبه دهی سایت توسط گوگل به شدت افزایش می یابد.
14 – مشکلات بهینه سازی سئو :
همان طور که جا افتاده است، Wordpress یک سایت ساز رایگان و منطبق بر اصول سئو است. اما واقعیت این است که تمام سایت ساز های رایگان این اصول را به ظاهر رعایت می کنند. نکته این است که سایت ساز های رایگان در کوتاه مدت این اصول را مدیریت و رعایت می کنند و با اضافه شدن محتوا و صفحات در سایت، مشکلات سئو کم کم آغاز می شود که در نامگذاری صفحات، تگ های محتوا، ایجاد محتوا های تکراری و تولید نقشه های سایت پیچیده به راحتی قابل مشاهده است. این مسائل در دراز مدت توسط روبات های موتور های جستجو شناسایی می شوند و رتبه سایت را کاهش می دهند.
در نهایت لازم است گفته شود که Wordpress ابزار رایگان و مفیدی است که صد ها هزار سایت در بستر آن پیاده سازی شده اند. اما Wordpress و ابزار مشابه آن برای کسب و کار های کوچک کمی مفید است که نمی خواهند کار خود را گسترش دهند، از اپلیکیشن های وب استفاده کنند و یا رتبه دهی گوگل برای آنها الویت نباشد. در مقاله فوق به برخی نکات اشاره شد تا صاحبان کسب و کار ها در هنگام انتخاب طراح وب سایت خود، با دانش کامل تصمیم گیری نمایند و تا حد امکان از ابزار های رایگان و سایت ساز های آماده پرهیز کنند.
  • بهروز اسدی
  • ۰
  • ۰

10 نکته کلیدی برای رشد کسب و کار اینترنتی جدید شما

آمارها نشان از رشد روزافزون کسب و کارهای اینترنتی نوپا دارد و این بدان معنی است که اکنون بهترین زمان برای شروع یک کسب کار اینترنتی است، که می تواند از طریق طراحی وب سایت، طراحی اپلیکیشن و ... باشد. اگر در حال شروع یک بیزنس اینترنتی هستید، مطمئن شوید که عناصر زیر را در کسب و کار خود رعایت می کنید.
مقدمه:
در کسب و کار اینترنتی ، زنجیره ای از مراحل وجود دارد که شما می توانید برای تضمین موفقیتتان هنگام راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی از آنها الگوبرداری کنید. این موارد حاصل تجربه افرادی است که در زمینه کسب و کار اینترنتی فعالیت و تجربه داشته اند و طعم شکستها و پیروزی های این راه را چشیده اند.. در کسب و کار اینترنتی یک سری عناصر وجود دارد که همیشه پابرجا است و اگر این اصول را رعایت کنید موفق خواهید شد.
1- هدف ،قرار دادن دقیق مخاطبان :
فروش و بیزنس اینترنتی با دو عامل در دسترس بودن و تکرار ،رابطه مستقیم دارد. در واقع کسب و کار شما باید به صورت مداوم در دسترس مخاطبان اصلی شما باشد تا این مخاطبان به مشتریان شما تبدیل شوند.
2- ساخت محتوای با کیفیت و به موقع :
منظور از محتوای با کیفیت، مقالاتی است که باعث جذب مجدد مخاطبین برای بازگشت به وب سایت یا اپلیکیشن موبایل شما است. همچنین این مقالات توسط موتورهای جستجو قضاوت می شوند ( از طریق بازدیدها و آمارها). پیوستگی و سرعت در ارائه مقالات جدید باعث رشد سئو سایت شما و در نتیجه رشد روز افزون مخاطبان خواهد شد.
3- دسترسی حرفه ای و سریع به خواسته های مخاطب :
با استفاده از تجربه و دانش شرکتهای طراحی وبسایت و موبایل اپلیکیشن شما می توانید دسترسی مخاطبانتان را به مطالب و محصولات مورد نیازشان کمتر کنید ( با کمتر کردن تعداد کلیکها و جذاب تر کردن صفحات وب سایت و موبایل اپلیکیشن از طریق ابزارهای تحلیل سئو) که این امر باعث جذابیت بیشتر کسب و کار شما برای مخاطبان و مشتریان می شود.
4- سرمایه گزاری در خصوص قابلیتهای موبایل :
استفاده از موبایل ها به قدری رشد کرده است که آمار بازدید سایت شما توسط موبایل ها و تبلت ها بیش از کامپیوترها و لب تاپها خواهد بود. این امر اهمیت سرمایه گذاری و تمرکز شما را در خصوص قابلیتهای موبایل نشان می دهد. از راهکارهای این زمینه می توان به ساخت موبایل اپلیکیشن، طراحی سایت موبایل، طراحی وب سایت ریسپانسیو و ... اشاره نمود.
5- ارائه راهکارهای فروش :
معرفی و هدایت مخاطبان برای رسیدن به مرحله خرید بسیار مهم است. ارائه محصولات با اطلاعات کافی برای مقایسه، دسته بندی مناسب برای خدمات و محصولات و حتی معرفی آدرس کسب و کارتان در موقعیت مناسب از جمله راهکارهای فروش می باشند. ایجاد مسابقات آنلاین، ارائه تخفیفها و ... از موارد بازاریابی و فروش می باشند که تاثیر بسیار در موفقیت کسب و کار شما دارند.
6- ایجاد اشتراک برای مخاطبان :
عضویت مخاطبانتان در وب سایت و یا خبرنامه و ... از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار است. با استفاده از این روش شما می توانید بانکی از اطلاعات مشتریانتان بدست آورید که همواره در خصوص اطلاعات، خدمات و محصولات شما پیگیری کرده اند. در موارد پیشرفته تر شما می توانید با راه اندازی باشگاه مشتریان، موارد جذاب تر از قبیل تخفیف ها، جوایز و قرعه کشی نیز به وب سایت و یا موبایل اپلیکیشن خود اضافه نموده و از بازگشت مداوم مخاطبان بهره بیشتری ببرید.
7- سئو :
همانطور که پیشتر نیز چندین بار اشاره شد سئو در رشد کسب و کار شما نقش مهمی ایفا می کند. سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو(جستجوگرها) ، وقتی شما مطلبی در سایت خود درج می کنید موتورهای جستجو از طریق الگوریتم های خود این مطلب را پیدا کرده و در نتایج خود نشان می دهند مانند گوگل که نتایج را به مشتریان نشان می دهد و از این طریق مشتریان به وب سایت شما می آیند. سئو بسیار مهم می باشد زیرا باید مطمئن شد تا مشتریان با جستجوی کلمات مرتبط به وب سایت یا فروشگاه شما هدایت شوند.
8- رقابت :
رقبای خود را همیشه تحت نظر بگیرید ببینید آنها چه پروسه هایی را طی کردند تا موفق شوند و با دقت به ضعف های آنها توجه کنید و در وب سایت خود این ضعف ها را بر طرف کنید تا به چشم کاربران بیایید.
9- طراحی وب سایت و موبایل اپلیکیشن قوی :
حس و نگاه اولی که به وب سایت و موبایل اپلیکیشن شما می شود مهم است.چند گزینه وجود دارد اگر شما تجربه ای ندارید بهتر است سایت و موبایل اپلیکیشن خود را به صورت سفارشی به شرکت های حرفه ای سفارش دهید تا بهترین نتیجه را در زمینه فروش آنلاین بدست آورید.
10- نظرسنجی :
درج نظرات و انتقادات و … به‌صورت آنلاین بر شیوه خرید مردم به‌صورت آنلاین تأثیرگذار است. به‌عنوان‌مثال، 71 درصد از مصرف‌کنندگان اعتقاددارند که در زمان خرید کردن محصولاتی در دسته لوازم الکترونیک، لوازم خانه و لوازم دکوری و … استفاده از این نظرات آنلاین برای آن‌ها حـیـاتی است. اما در رابطه با خریداران خانم، 85 درصد از آن‌ها تصور می‌کنند که توجه به این نظرات در زمان خرید هر محصولی به‌صورت آنلاین بسیار لازم و ضروری است. درواقع می‌توان گفت که تنها 1 درصد از مصرف‌کنندگان هیچ اعتقادی به استفاده و توجه به این نظرات در فضای آنلاین ندارند.
جمع بندی :
اینترنت خیلی سریع رشد و تغییر می کند اما اصول شروع و رشد یک کسب و کار اینترنتی موفق بطور کلی تغییر نخواهد کرد. اگر به تازگی یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کرده اید، به این مراحل پایبند باشید. اگر شما مدتی است که یک کسب و کار اینترنتی دارید اما موفقیت مطلوبی کسب نکرده اید، یک بررسی سریع انجام دهید و ببینید آیا مرحله ای وجود دارد که نادیده گرفته باشید. شما نمی توانید در مورد این اصول اشتباه کنید. یک روز هم که زودتر کسب و کار اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید امکان دارد یک روز زودتر به درآمد و موفقیت مطلوب خود برسید..
  • بهروز اسدی
  • ۰
  • ۰

پنج ویژگی اساسی و لازم برای طـراحی سایت آژانس های مسافرتی

در طراحی سایت های آژانس های گردشگری بخش جستجو که معمولا شامل مقاصد تورها می باشد از اساسی ترین فاکتورهای موفقیت سایت می باشد. در ضمن در صورت وجود ضعف در این قسمت سایت، میزان موفقیت مجموعه گردشگری پایین خواهد آمد. منظور از فیلترهای جستجو، قرار گرفتن گزینه های مختلف در قسمت جستجوی سایت است که انتخاب را برای مخاطب راحت تر می نمایند.
مقدمه:
طراحی سایت گردشگری این روزها به مساله ای مهم برای آژانس های مسافرتی تبدیل شده است. با توجه به بالا رفتن میزان مسافرت ها و همچنین توجه بیش از پیش مسئولان به صنعت گردشگری و در ضمن بالا بودن پتانسیل و درآمدزایی این صنعت، در طول سال های اخیر شاهد ظهور آژانس های مسافرتی متعددی بوده ایم و هر روزه آمار تعداد آژانس ها در حال افزایش است. آژانس های مسافرتی در قدم اول نیاز به داشتن وبسایتی پویا دارند زیرا در غیر این صورت و با توجه به رقابت شدید در زمینه جذب گردشگران، موفقیت چندانی کسب نخواهند کرد.
طراحی سایت به صورت پویا به این معنی است که علاوه بر ارائه خدمات مرسوم سایت های گردشگری به صورت آنلاین، سرویس ها و صفحات مربوط به آن ها، با توجه به مقاصد مد نظر مسافران در فصول مختلف سال تغییر کنند. به عبارت ساده در طراحی سایت و پیاده سازی وب سرویس های گردشگری قابلیت انعطاف پذیری در فصول مختلف سال در نظر گرفته شده باشد.
در ادامه به 5 ویژگی اساسی برای طراحی سایت های گردشگری موفق اشاره می شود.
1- قسمت جستجو فیلترهای گوناگونی را برای انتخاب داشته باشد:
در طراحی سایت های آژانس های گردشگری بخش جستجو که معمولا شامل مقاصد تورها می باشد از اساسی ترین فاکتورهای موفقیت سایت می باشد. در ضمن در صورت وجود ضعف در این قسمت سایت، میزان موفقیت مجموعه گردشگری پایین خواهد آمد. منظور از فیلترهای جستجو، قرار گرفتن گزینه های مختلف در قسمت جستجوی سایت است که انتخاب را برای مخاطب راحت تر می نمایند.
فرضا مسافر قصد سفر به اروپا را دارد. با قرار دادن نام کشور های مختلف در منو مربوط به تور ها، مسافر می تواند اسم کشور مقصد را با کلیک کردن انتخاب نماید. سپس شهر های آن کشور که تورهای گردشگری به آن ها برگزار می شود ظاهر می شوند. در گزینه بعدی و پس از انتخاب شهر، مخاطب سایت می تواند زمان مسافرت را مشخص کند. در گزینه های پایانی انتخاب هایی مثل شرکت کردن در فستیوال ها، گشت و گذار در مناطق خوش منظره حومه شهر و ... می توانند قرار بگیرند.
2- قسمت جستجو ادامه عبارت تایپ شده توسط مخاطب را حدس بزند:
این مساله مهم در زمان پیاده سازی وب سرویس گردشگری باید لحاظ شود. در صورت داشتن قابلیت حدس زدن جستجوها، مسافران با تایپ کردن اسم شهر مقصد می توانند با هتل ها و اماکن دیدنی شهر مذکور نیز آشنا شوند و انتخاب بهتری داشته باشند. این قابلیت کمک قابل توجهی به مسافر برای انتخاب مقصد مناسب، هتل بهتر و ... می نماید.
3- از عکس های با کیفیت و وضوح مناسب استفاده شود:
برای معرفی تورها، بخش های مختلف هتل های طرف قرارداد و ... باید از عکس های با وضوح و کیفیت بالا و همچنین دارای حجم پایین استفاده کرد. استفاده از ویدیوهای با حجم بالا به دلیل کم کردن سرعت بارگیری ( بالا آمدن ) صفحات سایت ها توصیه نمی شود. به جای آن استفاده از فایل های مناسب با فرمت gif که همان فایل های گرافیکی متحرک هستند، توصیه شده است. هر چه محتوای سایت ها دیرتر به نمایش در آیند، میزانBounce Rate یا همان خروج مخاطبین از سایت بدون مشاهده بالا می رود. برای افزایش رنک سایت جهت دیده شدن در صفحات نخست موتورهای جستجوگر ( SERP ) یکی از عوامل مهم کاهشBounce Rate است. این مطلب در مبحث بهینه سازی سئو تاثیر بسزایی دارد.
4- قسمت نظرسنجی مشتریان در طراحی سایت لحاظ گردد:
اگر چه بسیاری از افراد بخش نظرسنجی و امتیازدهی به خدمات و سرویس ها را منحصر به طراحی اپلیکیشن موبایل می دانند، با این وجود سایت های گردشگری که از این گزینه برای خدمات ارائه شده خود بهره می برند، به مراتب از رقبای خود جلوتر هستند. برخی از آژانس ها به دلیل جلوگیری از انتقاد مشتریان این گزینه مهم را در زمان طراحی سایت خود از قلم می اندازند، در صورتی که دادن امکان اظهار نظر به مشتریان ( هر چند انتقاد و یا حتی شکایت باشد ) نوعی احترام به نظر مشتریان است. مجموعه های موفق در صورت هر گونه کمی و کاستی در سرویس های خود پاسخگو خواهند بود.
5- قیمت ها به صورت واضح اعلام شوند:
در هنگام اعلام قیمت تورها و ... در سایت، باید قیمت نهایی را با احتساب مواردی مثل مالیات اضافه شده و ... اعلام نمود. همچنین مراحل پرداخت ( از جمله پرداخت برای رزرواسیون آنلاین هتل و ... ) باید به راحتی قابل انجام باشند. با انتخاب شرکت فناوری اطلاعات با تجربه در زمینه پیاده سازی وب سرویس های گردشگری، انجام پرداخت های آنلاین به راحتی و با امنیت بالا امکان پذیر می شود.
در طراحی سایت آژانس مسافرتی مانند هر سایت دیگری باید از زمینه رنگی مناسب استفاده کرد. ضمیمه کردن محل هتل و توضیحات مختصر در Google Map به مخاطبان سایت گردشگری کمک شایانی می کند.

  • بهروز اسدی
  • ۰
  • ۰

15 دلیل برای نیاز کسب و کار شما به داشتن یک وبسایت قوی

ممکن است با خود فکر کنید بعید است که کسب‌ وکار شما بتواند در دنیای اینترنت موفقیت چشمگیری را کسب کند، یا اینکه راه‌اندازی و طراحی سایت به لحاظ قیمت، برای شما توجیه منطقی ندارد. یا حتی ممکن است از آنجایی که تسلط کافی به کامپیوتر ندارید علاقه ای هم به داشتن وب سایت ندارید. اگر با دلایلی که گفته شد، یا هر دلیل دیگری تاکنون از راه‌اندازی وب‌سایت سرباز زده‌اید، اکنون بهترین فرصت است که مجدد به این امر فکر کنید؛ چرا که به شما اطمینان خاطر می‌دهیم طراحی سایت، کسب‌ و‌ کار شما را متحول خواهد کرد.
مقدمه:
اگر برای کسب و کار خود وبسایت اینترنتی ندارید، این مقاله می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند. در سالهای اخیر شاهد پیشرفت چشم‌گیری در دنیای اینترنت و تجارت آنلاین بوده‌ایم؛ و شما حتما شرکتهای بسیاری را می شناسید که از طریق وبسایت های اینترنتی درآمد چشمگیری را کسب کرده اند. البته ممکن است با خود فکر کنید بعید است که کسب‌ وکار شما بتواند در دنیای اینترنت موفقیت چشمگیری را کسب کند، یا اینکه راه‌اندازی و طراحی سایت به لحاظ قیمت، برای شما توجیه منطقی ندارد. یا حتی ممکن است از آنجایی که تسلط کافی به کامپیوتر ندارید علاقه ای هم به داشتن وب سایت ندارید. اگر با دلایلی که گفته شد، یا هر دلیل دیگری تاکنون از راه‌اندازی وب‌سایت سرباز زده‌اید، اکنون بهترین فرصت است که مجدد به این امر فکر کنید؛ چرا که به شما اطمینان خاطر می‌دهیم طراحی سایت، کسب‌ و‌ کار شما را متحول خواهد کرد.
به این ترتیب با هم به 15 دلیل برای داشتن وب سایت اینترنتی نگاهی خواهیم داشت، با امید به اینکه پس از مطالعه این دلایل، به زودی برای کسب‌وکار خود وب‌سایتی راه‌اندازی کرده و کسب‌وکارتان را رونق بیشتری ببخشید.
برشور و مجله آنلاین :
شرکتها سالیانه میلیونها تومان را صرف چاپ و پخش برشورهای تبلیغاتی می کنند. با داشتن یک وبسایت اینترنتی شما در واقع از این روش تبلیغاتی بهره مند خواهید شد. مشتریان شما از طریق تبلیغات اینترنتی خدمات و محصولات شما آشنا می شوند.
مشتریان بیشتر :
بیش از 2.4 میلیارد نفر روزانه از اینترنت استفاده می کنند که 90% این آمار در 12 ماه گذشته از طریق اینترنت خرید کرده اند یا محصول مورد نظر خود را برای خرید انتخاب کرده اند. پس واضح است که با نداشتن وبسایت شما تعداد زیادی از مشتریان را از دست می دهید.
بالا بردن ارزش کسب و کار :
اگر دقت کرده باشید هنگامی که برای شرکت خود اقدام به دریافت وام بانکی می کنید، یا قصد گرفتن گواهینامه ها یا جوازها برای کسب و کار خود دارید و یا اموری از این قبیل، معمولا از شما آدرس وبسایت نیز پرسیده می شود. در این موقعیت بهترین گزینه داشتن یک وبسایت خوب است. وبسایت کسب و کار شما نشان از ارزش شرکت شما است.
تاثیرگذاری :
با داشتن یک وب سایت ،شما هزاران بیننده خواهید داشت و می توانید خدمات و محصولات خود را اطلاع رسانی کرده و تاثیرگذار باشید.
نمایش کسب و کار :
زمانی که مردم کسب و کار شما را می شناسند حتما حس خوبی را تجربه می کنید. پس با داشتن وبسایت دائما در حال شناساندن کسب و کارتان به دیگران هستید و این حس غرور را به شرکت خود انتقال خواهید داد.
کمک به اهداف کسب و کار :
با بازنویسی و تولید مطالب در مورد کسب و کارتان در وبسایت خود، تمامی مسائل جدید و قدیمی شرکتتان برای شما مرور شده و در تصمیم گیری های آتی به شما کمک می کند.
24 ساعت روز و 7 روز هفته :
با راه اندازی وب سایت ،شما همیشه در حال ارائه اطلاعات، خدمات و محصولات خود هستید.
ارتباط با مشتریان:
از طریق سایت و بلاگ خود می توانید دائما در حال ارائه پیشنهادها، تخفیفها، محصولات، رویدادها، تصاویر و دیگر مطالب کسب و کار خود به مشتریانتان باشید.
بازاریابی :
اینترنت دنیای وسیعی از بازاریابی را برای شما محیا می کند که قبلا در اختیار نداشتید. بازاریابی اینترنتی امروزه بسیار پر تاثیر تر از روش سنتی است و هزینه کمتر و بازدهی بیشتری دارد.
پشتیبانی مشتریان :
شما به راحتی می توانید با قرار دادن مرکز پاسخگوی تیکتهای پشتیبانی و گفتگوی آنلاین، از هزینه پشتیبانی خود کم کرده و خدمات بهتری را به مشتریانتان ارائه کنید.
ایمیل با نام سایت خود :
با راه اندازی وب سایت شما می توانید آدرس ایمیل با اسم سایت خود داشته باشید که بعد از کلمه @ نوشته می شود. (به جای استفاده از ایمیل هایی چون gmail, yahoo ,… شما می توانید ایمیل اختصاصی خود را داشته باشید. این امر موجب افزایش اعتبار شما برای مشتری می شود.
عناوین و مطالب مورد علاقه شما :
آیا شما به عکاسی علاقه دارید؟ به مسافرت و سفرنامه چطور؟ شما می توانید در مورد علایق خود سایت و بلاگ بسازید و به مخاطبانتان نمایش دهید. حتی ایده خود را می توانید در قالب یک سایت ارائه کنید. اینترنت فضایی بسیار بزرگ با ظرفیت و پتانسیل بالا برای ایده های جدید می باشد.
کسب و کارتان را به روش خودتان پیش ببرید :
شما احتیاجی به اجازه رئیس، وکیل و... نخواهید داشت و می توانید مطالب را همانطور که خودتان می پسندید بر روی وبسایت خود قرار دهید.
اعتبار فوری :
داشتن یک وب سایت و نظرات گذشته در خصوص خدمات شما باعث شکل گیری فوری اعتبار در میان مشتریان جدیدتان خواهد شد.
بهره وری زیاد :
نسبت بهره وری سایت های اینترنتی به هزینه راه اندازی آنها همیشه با اختلاف خیلی زیاد بیشتر بوده و به کسب و کار شما کمک می کند تا درآمد بیشتری کسب کنید.
جمع بندی :
همان‌گونه که گفتیم به دلایل قانع کننده‌ای اشاره کردیم که بر اساس آنها داشتن وب‌سایت برای هر مجموعه‌، شرکت یا کسب و کاری ضروری به نظر میرسد. با این حساب، پیشنهاد می‌‌کنیم اگر تاکنون به فکر راه‌اندازی وب‌سایت برای کسب‌وکار خود بوده‌اید اما تصمیم جدی در این زمینه نگرفته‌اید، همین حالا دست به‌کار شده و با کمک گرفتن از یک مجموعه‌ حرفه‌ای و کاربلد، وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرده و سعی کنید کسب‌وکار شما در دنیای آنلاین سری در بین سرها داشته باشد. به یاد داشته باشید این ها فقط 15 دلیل مهم برای داشتن وب سایت است. شما باید مطمئن شوید که طراحی وب سایت شما توسط شرکت طراحی سایت معتبری انجام می شود که نه تنها طراحی وب سایت همراه با توسعه را درک کند، بلکه درک کاملی از کسب و کار شما نیز داشته باشد.

  • بهروز اسدی
  • ۰
  • ۰

به معنای واقعی به کاربران توجه کنید ، سئو خود به دنبال آن می آید

اولین فلسفه گوگل یک جمله ساده است، " تمرکزتان بر روی کاربر باشد، بقیه موارد بطور طبیعی درست می شوند ". اما اغلب شرکت های طراحی سایت و متخصصین بهینه سازی سئو، این قانون طلایی را نادیده می گیرند و در طراحی وبسایت ها، تمام تمرکز خود را بر روی بات های جستجو گر و جا دادن تعداد بیشماری کلمه کلیدی، قرار می دهند.
شاید تمرکز بر روی بات ها و اسپم کردن صفحات یک سایت تا 10 سال پیش جواب می داد اما موتور های جستجو گر و به خصوص گوگل، امروزه فرمول های افزایش رنک خود را دگرگون کرده اند و توجه به تجربه یک کاربر ( UX ) و محتوای با ارزش را الویت رتبه دهی خود کرده اند. به این ترتیب اگر محور طراحی سایت خود را به معنای واقعی، بازدید کنندگان و مشتریان خود قرار دهید، گوگل برای سایت شما، ارزش بیشتری قائل می شود و در نتیجه رتبه شما نیز در موتور های جستجو افزایش می یاید.
البته بدیهی است که اصلا در نظر نگرفتن نکات بهینه سازی سئو، به شما کمکی نخواهد کرد، و در کنار ایجاد یک UX کاربردی و وبلاگ های اطلاعاتی مفید، توجه به معیار های استاندارد سئو، لازم است. مفهوم جمله اشاره شده گوگل، مکمل بودن تجربه کاربر و سئو است. هدف از طراحی سایت شما اگر ارائه اطلاعات مفید، نگهداری هر چه بیشتر و هدایت بازدید کنندگان به سمت نیاز های آنها باشد، ناچار خواهید بود طبیعتا اصول سئو را رعایت کنید.
در هنگام انتخاب طراح سایت خود، از آنها بخواهید که نیاز های مشتریان شما و ایجاد فضا هایی برای ارائه محتوای با ارزش را در نظر گیرند و پس از آن به فن های بهینه سازی سئو بپردازند. اینجا است که سایت ساز ها و قالب های آماده مانند Wordpress و Joomla، ضعف شدید خود را نشان می دهند و به دلیل عمومی بودن قالب ها، اکثر پاسخگوی نیاز های تخصصی کسب و کار ها نمی باشند.
در ذیل به چند نکته اشاره می شود که کاربران در آن نظر گرفته می شوند اما رعایت این موارد، خود ارتقای رتبه سئو را به همراه دارد.
تمرکز بر روی موبایل :
امروزه در بسیاری از کشور های جهان، تعداد کاربران اینترنتی که از موبایل های خود جهت وب گردی استفاده می کنند بیش از کاربران کامپیوتری است. این درصد در برخی از کشور های تا بالای 80% نیز می باشد. از این رو طراحی سایت تخصصی هر کسب و کاری بایستی تجربه یک کاربر را در هنگام بازدید با موبایل خود را در نظر بگیرد و بهینه سازی آن را در الویت قرار دهد. از جنبه سئو هم به این موضوع نگاه کنیم، طراحی سایت منطبق بر دستگاه های موبایل یک اصل است و رعایت نکردن آن باعث افت شدید نمره سئو خواهد شد.
سه روش عمده و تایید شده توسط گوگل برای طراحی سایت منطبق بر موبایل وجود دارد. طراحی به صورت ریسپانسیو ( Responsive )، طراحی Dynamic Serving و طراحی بر اساس آدرس دهی مستقل ( Separate URL ). از بین این سه روش بهترین آن ، چه از لحاظ تجربه کاربر و چه از لحاظ سئو، طراحی سایت به صورت ریسپانسیو است. ( برای اطلاعات بیشتر از ویژگی های طراحی سایت ریسپانسیو به مقاله ضرورت ساخت وب سایت ها به صورت ریسپانسیـو رجوع کنید. )
هدایت سریع و آسان کاربران به اطلاعات مورد نیاز آنها :
کاربران تنها یک دلیل برای مراجعه به یک سایت دارند و آن هم دسترسی به اطلاعات و پیشنهاد ها است. حال هر چقدر این فرایند را برای آنها پیچیده و زمان بر کنید، احتمال انصراف آنها از بازدید سایت شما بیشتر می شود. مجددا از نگاه سئو بخواهیم بررسی کنیم، پیشنهاد می شود سطوح لینک های داخلی بیش از 3 سطح نشود تا بات ها بهینه ترین لینک ها را بررسی و با هم مرتبط کنند. بدیهی است یک کاربر بخواهد برای یافتن یک نرخ یا یک محصول در سایت شما، تعداد زیادی کلیک کند یا از تعداد صفحات فراوانی عبور کند، او به زودی بی خیال این کار می شود و بنابراین درصد بازگشتی سایت یا همان Bounce Rate شما افزایش می یابد.
تصاویر خود را بهینه کنید تا کاربر منتظر نماند :
" یک تصویر اندازه هزار حرف است " این ضرب المثل انگلیسی را همه بار ها شنیده ایم. کاربران نیز جذب تصاویر می شوند و آنها را تحریک به خواندن مطالب سایت می کند. اما استفاده بی رویه و نادرست از تصاویر می تواند دقیقا نتیجه مخالف را به همراه داشته باشد، بنابراین در طراحی سایت خود از استفاده درست از تصاویر اطمینان حاصل کنید. اگر حجم و کیفیت تصاویر را بهینه نکنید و یک کاربر بخواهد بالای 5 الی 10 ثانیه برای نمایش آنها صبر کند، مطمئن باشید خیلی زود حوصله او سر می رود و بعید است در وبسایت بماند. از منظر سئو هم که نگاه کنیم، سرعت لود صفحه و تصاویر اگر بالا باشد، نمره سئو شما کاهش می یابد.
سه نکته اشاره شده فوق تنها نگاه بسیار کوتاهی به نقاط مشترک UX و سئو بود که بایستی در طراحی سایت تخصصی هر کسب و کاری مورد توجه قرار گیرد و اهمیت پرهیز استفاده از قالب های آماده مانند Wordpress، اینجا مشخص می شود. در نهایت به دلیل اهمیت فوق العاده جمله گوگل، یکبار دیگر آنرا تکرار می کنیم :
" تمرکزتان بر روی کاربر باشد، بقیه موارد بطور طبیعی درست می شوند "

  • بهروز اسدی
  • ۰
  • ۰

نکات لازم در زمان طـراحی سایت های گردشگری ویژه هتل ها

با وجود بالا رفتن میزان مسافرت ها و به طور همزمان، افزایش میزان استفاده از خدمات آنلاین، برخی از صاحبان هتل ها، هنوز به اهمیت داشتن وبسایتی موفق که از قابلیت های رزرواسیون آنلاین و ارائه سایر خدمات آنلاین بهره می برد، غافل هستند. داشتن وبسایتی که از طراحی اصولی بهره می برد، می تواند نقشی اساسی را در رونق کسب و کار هتل ها بازی کند.
مقدمه:
با وجود بالا رفتن میزان مسافرت ها و به طور همزمان، افزایش میزان استفاده از خدمات آنلاین، برخی از صاحبان هتل ها، هنوز به اهمیت داشتن وبسایتی موفق که از قابلیت های رزرواسیون آنلاین و ارائه سایر خدمات آنلاین بهره می برد، غافل هستند. داشتن وبسایتی که از طراحی اصولی بهره می برد، می تواند نقشی اساسی را در رونق کسب و کار هتل ها بازی کند.
برای طراحی سایت هوشمند چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
قبل از هر چیز باید در نظر داشت که 3 حلقه از زنجیره اولویت های طـراحی سایت گردشگری عبارتند از:
1- جذب مخاطب: که شامل افزایش جذب کاربران اینترنتی از طریق بک لینک ها یا از طریق افزایش رنک سایت با بهینه سازی سئو و صعود به صفحات نخست صفحات جستجو انجام می گیرد.
2- ایجاد انگیزه: استفاده از لینک های داخلی و منو های مناسب برای این که مخاطب تمامی قسمت های سایت را ببیند.
3- جلب رضایت مشتری: ارائه سرویس های مناسب آنلاین ( به خصوص با استفاده از وب سرویس های گردشگری ) مشتریان را برای مراجعه مجدد به وبسایت و انتخاب هتل ترغیب خواهد کرد.
برای داشتن وبسایت هتل موفق نیاز است که همزمان وبسایت از ظاهر مناسب ( با توجه به شناخت مخاطبین ) و عملکرد دقیق بهره ببرد. در زیر در مورد هر یک از این عوامل توضیحاتی داده شده است:
ظاهر مناسب سایت:
برای پی بردن به اهمیت طراحی سایت با ساختار و ظاهر مناسب ذکر این نکته ضروری است که 60 درصد افراد از طریق حس بینایی مطالب را می آموزند و به خاطر می سپارند. داشتن طراحی گرافیکی مناسب و ساختار User-friendly در جذب مخاطب و راضی نگه داشتن مشتری کمک بسیاری می کند. در طراحی وبسایت های گردشگری و به خصوص طراحی سایت هتل ها استفاده از طرح های ساده ( نه طرح های شلوغ و گیج کننده ) و در عین حال گیرا توصیه می شود.
1- استفاده از رنگ ها:
برای طراحی سایت هتل ها استفاده از رنگ های ساده توصیه می شود و استفاده از طیف وسیعی از رنگ ها در طراحی این گونه سایت ها تعداد مخاطبین را کم می کند. در طراحی و استفاده از رنگ ها برای هتل ها، یک رنگ به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته می شود و سایر رنگ ها از خانواده همان رنگ در سایت به کار می روند. به این معنی که با ایجاد تغییر در نور و وضوح روی رنگ غالب سایر رنگ هایی را که باید در طراحی استفاده شوند به دست می آوریم.
با وجود سلیقه ای بودن انتخاب رنگ ها در بیشتر موارد، توصیه شده که در طراحی سایت هتل های کوچکتر از رنگ های روشن استفاده شود و در ترکیب رنگ ها و پیاده سازی ساختار سایت تا حد امکان از ایده های جدید بهره برد. در صورتی که برای هتل های بزرگ بهره بردن از طرح ها و ترکیب های کلاسیک، استفاده از عکس های با سلیقه و رنگ های آرام توصیه می شود.
2- استفاده از عکس ها:
نمایش اطاق هایی که بهترین نما را دارند، سالن کنفرانس، لابی و ... از زوایای مختلف، به مخاطب کمک می کنند که دید بسیار بهتری از هتل را داشته باشند. عکس ها باید دارای کیفیت و وضوح بالا باشند و در عین حال حجم آن ها به گونه ای تنظیم شده باشد که در زمان بارگزاری روی سایت، مشکلی را برای سرعت بالا آمدن وبسایت ایجاد نکند.
عملکرد دقیق سایت:
در زمان طراحی سایت برای هتل ها باید در نظر داشت که زیباترین وبسایت ها که از طراحی حرفه ای هم بهره می برند، در صورتی که از قابلیت استفاده آسان برخوردار نباشند، مخاطبان را جذب نخواهند کرد. در بخش عملکرد وبسایت این موارد مطرح هستند:
1- دارا بودن اطلاعات کافی:
مطالب موجود در وبسایت هتل ها باید به طرزی تهیه شده باشند که تا جای ممکن سوالات و درخواست های موجود در ذهن مخاطبان را پاسخ دهند. لازم است مواردی مثل: موقعیت جغرافیایی هتل، توضیح کافی در مورد راحت ترین مسیر دسترسی به هتل، وسایل عمومی نزدیک به هتل از جمله خطوط مترو و اتوبوس، اندازه اطاق ها و غیره در طراحی سایت آورده شوند. همچنین در طراحی سایت هتل باید کلیه قوانین، از جمله موارد مربوط به کنسل کردن رزرواسیون آنلاین خدمات و ... ذکر شده باشند.
2- سـیستم رزرواسیون آنلایـن:
پیاده سازی وب سرویس گردشگری روی وبسایت هتل ها، جز اصلی ترین موارد برای جذب مخاطب و جلب رضایت مشتریان است. با توجه به بالا رفتن آمار استفاده از گوشی های همراه و همچنین بالا رفتن میزان خرید ها و پرداخت های اینترنتی ( به دلیل سهولت این گونه پرداخت ها ) استفاده از وب سرویس های گردشگری برای بالا بردن محبوبیت سایت نقشی اساسی بازی می کند. سایت هایی که قابلیت رزرواسیون آنلاین هتل، کرایه خودرو و ...را با قابلیت استفاده ساده دارند، به زودی از رقبای خود سبقت خواهند گرفت.
جمع بندی:
در طراحی سایت های هتل، استفاده درست از جلوه های دیداری و ایجاد ساختار مناسب در سایت ( User-friendly بودن سایت ) ضروری است. هر چه طراحی سایت ها ساده تر و استفاده از ایده های خلاقانه در طراحی بیشتر باشند، احتمال موفقیت هتل در جذب مشتریان به صورت آنلاین بالا می رود. در ضمن در پیاده سازی وب سرویس های گردشگری باید دقت داشت که مراحل سفارش گذاری، پرداخت، تایید پرداخت، کنسل کردن درخواست و ... تا جای ممکن ساده طراحی شوند.

  • بهروز اسدی
  • ۰
  • ۰

عناصر ضروری و پر اهمیت در طراحی وب سایت های گردشگری موفق

در هنگام طـراحی سـایت آژانـس های هـواپیمایی باید نهایت سلیقه را به کار برد و محتوای سایت نیز باید برگرفته از کلمات کلیدی و مربوط به زمینه فعالیت سایت باشد. اما رعایت اصول سئو در طراحی هم جز مهمی از روند طراحی سایت است. بهینه سازی سئو سایت ها در افزایش رتبه سایت و کمک به راحت تر دیده شدن وبسایت گردشگری در صفحات نخست موتورهای جستجوگر کمک قابل توجهی می کند.
مقدمه:
با توجه به توسعه روزافزون گردشگری و افزایش مسافرت های داخلی و خارجی، طراحی یک سایت گردشگری مناسب جز ملزومات این صنعت پرسود است. در ضمن هر چه بیشتر پیش می رویم، استفاده از گوشی های همراه و اپلیکیشن های گردشگری برای طرح ریزی سفرها در حال توسعه است. امروزه نه تنها ارائه خدمات گردشگری با کیفیت بالا مد نظر مسافران است بلکه سرعت ارائه خدمات نیز برای موفقیت یک مجموعه گردشگری امری حیاتـی است. شرکت های فناوری اطلاعات با خلاقیت در استفاده از وب سرویس های گردشگری برای طراحی اپلیکیشن گردشگری یا طـراحی سـایت آژانـس های گردشگری می توانند، نقش کلیدی را در موفقیت یک آژانس گردشگری و همزمان پیشرفت صنعت توریسم کشور خود ایفا کنند. در این مقاله سعی شده که عناصری که در طراحی یک سایت گردشگری لازم هستند، در کنار برخی از بحث های فنی اولیه مربوط به بهینه سازی سئو مطرح شوند.
1- معرفی مقصد و جاذبه های توریستی:
در زمان طراحی سایت ، قبل از هر چیز دانستن این موضوع لازم است که استفاده مناسب از منوها و دسته بندی محتوای سایت، در بهینه سازی سئو و افزایش رنک وبسایت نقش مهمی خواهد داشت. این موضوع در طراحی سایت های گردشگری هم بسیار مطرح است. برای معرفی مقاصد داخل کشور، ذکر نام استان ها و شهرستان هایی که تورهای مسافرتی به آن مقاصد انجام می شوند، در منوهای مجزا ضروری است. مخاطب وبسایت گردشگری قبل از هر چیز و برای انتخاب مقصد، احتیاج به مطالعه مقالاتی در مورد مقاصد مختلف دارد، که با خواندن آنها بتواند راحت تر مقصد خود را بر اساس علایق خود انتخاب نماید.
برای معرفی مقاصد خارج از کشور در سایت های گردشگری، نوشتن مقالاتی که دارای جزییات بیشتری هستند لازم است. دلیل این موضوع هم می تواند عدم آشنایی کافی اغلب مسافران با فرهنگ و فضای کشورهایی باشد که برای نخستین بار قصد دارند به آنجا سفر کنند. در ضمن داشتن محتوای مناسب که حاوی کلمات کلیدی کافی و مرتبط با زمینه فعالیت هر مجوعه ای است، جز اساسی ترین موارد در بحث بهینه سازی سئو و افزایش رنک می باشد.
گذاشتن عکس از موضوعاتی که در مقاله در مورد آن صحبت شده، می تواند دید مخاطب سایت گردشگری را ارتقا دهد. در مورد عکس ها لازم به ذکر است که علاوه بر این که عکس باید شکیل و با کیفیت باشد، حجم عکس نیز باید طوری تنظیم شود که سرعت نمایش وبسایت ( Website Loading Speed ) پایین نیاید. سرعت نمایش داده شدن سایت جز فاکتورهای مهم بهینه سازی سئو سایت است. واضح است که هرچه این سرعت بیشتر باشد، مخاطب علاقه ی بیشتری را برای بازدید دوباره ی سایت از خود نشان می دهد. البته عکس این موضوع هم صادق است، به این معنی که پایین بودن سرعت نمایش سایت باعث می شود که برخی از مخاطبان بعد از نمایش صفحه اول سایت و یا حتی قبل از نمایش کل صفحه از وبسایت خارج شوند. این موضوع فاکتوری به نام Bounce Rate را برای یک سایت افزایش می دهد. بالا رفتن Bounce Rate مساوی است با افت کردن رنک سایت.
برای استفاده از عکس در مقالات، عکس های با فرمت JPEG و حداقل حجم، بهترین گزینه هستند. استفاده از فایل های تصویری در صفحات مختلف سایت های گردشگری ( از جمله مقالات ) به دلیل بالا بودن حجم فایل های تصویری توصیه نمی شود. استفاده از فایل هایGIF به جای ویدیو در طراحی صفحات سایت مناسب تر است. برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی استفاده از شبکه های اجتماعی تصویرگرا ( از جمله: Aparat، Youtube و... ) برای نمایش ویدیوهای مقاصد مختلف تورهای یک آژانس مناسب تر است.
2- معرفی هتل ها:
در هنگام معرفی یک شهر، همزمان با ذکر جاذبه های توریستی آن و تاریخچه مختصری از شهر، باید این نکته را مد نظر داشت که شخصی که قصد مسافرت به آنجا را دارد، برای محل اقامت خود اهمیت بسیاری قائل است. هتل محل اقامت شخص در طول سفر در حکم خانه دوم او می باشد. برای معرفی هتل علاوه بر ذکر امکانات و ارائه عکس ها، ارائه توضیحات کافی در مورد موقعیت جغرافیایی آن نیز لازم است. مواردی از جمله این که هتل مورد نظر چه اندازه با نقاط جذاب توریستی و یا ایستگا های مترو و ... فاصله دارد و یا این که در نزدیکی هتل مراکز خرید وجود دارند یا خیر و ...
3- معرفی تورها:
در طراحی سایت های گردشگری معرفی تورها با استفاده از کلمات کلیدی مساله بسیار مهمی است. معرفی صحیح تورها با ذکر شفاف جزییات سفر برای هر تور و قیمت ها می تواند در میزان فروش آژانس های گردشگری تاثیر بسزایی بگذارد. آژانس های گردشگری بزرگ، تورهای مختلفی را به طور همزمان در کشورهای مختلف ارائه می کنند. ممکن است مشتریان بعد از انتخاب کشور میزبان، با چند تور مختلف در آن کشور ( که شامل بازه زمانی، شهرهای محل اقامت و استفاده از امکانات مختلفی می شوند ) روبرو شوند. قیمت های تورها باید به صورت شفاف در وبسایت ذکر شوند تا مسافرین با انجام مقایسه ،تور مناسب را انتخاب کنند. در نتیجه ذکر هر چه بیشتر و واضح تر جزییات تور می تواند کمک شایانی برای انجام بهترین انتخاب توسط مشتری داشته باشد.
4- معرفی فستیوال ها، رویداد های فرهنگی و نمایشگاه های بین المللی:
آژانس های گردشگری موفق علاوه بر معرفی کامل مقاصد و ارائه شفاف امکانات تورها، اقدام به معرفی سایر برنامه هایی که در زمان سفر در مقصد برگزار می شوند نیز می پردازند. از جمله رویدادهای فرهنگی مثل سمینارها، فستیوال های مختلف شامل کنسرت ها و یا معرفی نمایشگاه های تجاری بین المللی که حین زمان مسافرت در مقصد برگزار می شوند. ممکن است ارائه این گونه اطلاعات برای همه مسافران مفید نباشد، اما مسلما با علایق برخی دیگر انطباق دارند. در نتیجه ذکر آنها مفید تر است.
لازم به ذکر است که هر چه در طراحی وب سرویس های گردشگری ظرافت و دقت بیشتری در مورد مشخصات مسافران به خرج داده شده باشد، درصد موفقیت آژانس گردشگری بالا می رود. در ضمن وب سرویس های گردشگری که امکان مقایسه امکانات تورهای مختلف با هم و یا قرار گرفتن قیمت های هتل ها و پرواز ها به ترتیبی صعودی و نزولی و ... را امکان پذیر می کنند بسیار موفق تر خواهند بود.
5- رزرواسیـون آنلاین:
داشتن بخش رزرواسیون آنلاین در طراحی سایت های گردشگری جز مهم ترین مواردی است که باعث جلب رضایت مشتری می شود. در صورت عدم استفاده از وب سرویس گردشگری مناسب برای طراحی بخش رزرواسیون آنلاین، وبسایت گردشگری ،مخاطب خود را به راحتی از دست می دهد. در قسمت رزرواسیون آنلاین سایت گردشگری انواع مختلفی از رزرو آنلاین با توجه به پتانسیل آژانس مورد نظر می تواند موجود باشد. خدماتی مثل: رزرواسیون آنلاین هتل، کرایه خودرو در مقصد ، رزرواسیون آنلاین پرواز، استفاده از خدمات آنلاین بیمه مسافرتی، رزرو آنلاین کشتی های تفریحی برای تورهای مجلل تر و ...
لازم به ذکر است که هر چه در پیاده سازی وب سـرویس های گـردشگری ظرافت و دقت بیشتری در مورد مشخصات مسافران به خرج داده شده باشد، درصد موفقیت آژانس گردشگری بالا می رود. در ضمن وب سرویس های گردشگری که امکان مقایسه امکانات تورهای مختلف با هم و یا قرار گرفتن قیمت های هتل ها و پرواز ها به ترتیبی صعودی و نزولی و ... را امکان پذیر می کنند بسیار موفق تر خواهند بود.
6- مشاوره سفر:
در طراحی سایت گردشگری قرار دادن بخشی با عنوان مشاور سفر می تواند بسیار مفید باشد. اگر بخش مورد نظر از طریق وب سرویس گردشگری در نظر گرفته شده باشد و به صورت آنلاین توانایی تطبیق دادن علایق و بودجه مسافر را با تور های موجود داشته باشد بسیار مفید تر است. در غیر این صورت معمولا در قسمت ( تماس با ما ) وبسایت، این مشاوره به صورت تلفنی انجام می شود.
7- اخذ ویزا:
ویزاها به طور عمومی به 4 دسته تقسیم می شوند: ویزای گردشگری، ویزای تحصیلی، ویزای تجاری ، ویزای کاری.
ویزای گردشگری، مجوزی قانونی است که به شما اجازه می‌دهد در مدت‌زمان اعتبار آن، به کشور صادرکننده ی ویزا سفر کنید. هر کشور برای صدور ویزای گردشگری قوانین مخصوص به خود را دارد. برخی از کشورها به‌ محض رسیدن گردشگران به خاک آن کشور ویزای گردشگری صادر می‌کنند.
حدود سی سال پیش کشورهای اروپایی طی یک قرارداد پذیرفتند که تمامی اتباع کشورهای اروپایی بتوانند بدون ویزا به این کشورها وارد شوند که مشکلات بین مرزی برای رفت و آمد به حداقل برسد. یعنی اگر از هرکدام از این کشورها که اسمشان در انتهای این پاراگراف قید شده ویزای شینگن بگیرید، به راحتی می‌توانید در مدت اعتبار ویزا که معمولا سه ماه است به بقیه کشورها هم بدون نیاز به ویزا سفر کنید. بیست و شش کشور عضو این محدوده عبارتند از: آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند و ... و البته یک سری از کشورهای اروپایی در این محدوده نیستند؛ مثل: انگلیس، کرواسی، اوکراین و ...
ویزا می‌تواند به صورت single صادر شود که در این صورت به شخص تنها اجازه یک بار ورود به آن کشور داده میشود و بعد از یک بار ورود و خروج حتی اگر از نظر زمانی ویزا مهلت داشته باشد برای شخص قابل استفاده نمیباشد . همچنین‌ ویزای شخص ممکن است multiple باشد که به این ترتیب، به فرد امکان ورود و خروج متعدد به کشور صادرکننده ویزا را در طی مدت اعتبار ویزا میدهد .
مدراک لازم برای ویزای شینگن عبارتند از:
فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا، شناسنامه و کارت ملی، گذرنامه، چند قطعه عکس رنگی، اسناد ملکی و مدارک شغلی و منابع مالی (پرینت حساب بانکی: گردش سه ماه آخر و مانده حساب که به زبان انگلیسی و مهر شده توسط بانک باشد )، ارائه بیمه نامه مسافرتی و کپی رزرو بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد. آژانس های گردشگری باید توجه داشته باشند که در صورت انجام مراحل گرفتن ویزا تا جای ممکن به صورت آنلاین برای مسافران ،یک مرحله از رقبای خود جلوتر خواهند بود.
جمع بندی:
در هنگامطـراحی سـایت آژانـس های هـواپیمایی باید نهایت سلیقه را به کار برد و محتوای سایت نیز باید برگرفته از کلمات کلیدی و مربوط به زمینه فعالیت سایت باشد. اما رعایت اصول سئو در طراحی هم جز مهمی از روند طراحی سایت است. بهینه سازی سئو سایت ها در افزایش رتبه سایت و کمک به راحت تر دیده شدن وبسایت گردشگری در صفحات نخست موتورهای جستجوگر کمک قابل توجهی می کند.

  • بهروز اسدی