طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

نکات لازم در زمان طـراحی سایت های گردشگری ویژه هتل ها

با وجود بالا رفتن میزان مسافرت ها و به طور همزمان، افزایش میزان استفاده از خدمات آنلاین، برخی از صاحبان هتل ها، هنوز به اهمیت داشتن وبسایتی موفق که از قابلیت های رزرواسیون آنلاین و ارائه سایر خدمات آنلاین بهره می برد، غافل هستند. داشتن وبسایتی که از طراحی اصولی بهره می برد، می تواند نقشی اساسی را در رونق کسب و کار هتل ها بازی کند.
مقدمه:
با وجود بالا رفتن میزان مسافرت ها و به طور همزمان، افزایش میزان استفاده از خدمات آنلاین، برخی از صاحبان هتل ها، هنوز به اهمیت داشتن وبسایتی موفق که از قابلیت های رزرواسیون آنلاین و ارائه سایر خدمات آنلاین بهره می برد، غافل هستند. داشتن وبسایتی که از طراحی اصولی بهره می برد، می تواند نقشی اساسی را در رونق کسب و کار هتل ها بازی کند.
برای طراحی سایت هوشمند چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟
قبل از هر چیز باید در نظر داشت که 3 حلقه از زنجیره اولویت های طـراحی سایت گردشگری عبارتند از:
1- جذب مخاطب: که شامل افزایش جذب کاربران اینترنتی از طریق بک لینک ها یا از طریق افزایش رنک سایت با بهینه سازی سئو و صعود به صفحات نخست صفحات جستجو انجام می گیرد.
2- ایجاد انگیزه: استفاده از لینک های داخلی و منو های مناسب برای این که مخاطب تمامی قسمت های سایت را ببیند.
3- جلب رضایت مشتری: ارائه سرویس های مناسب آنلاین ( به خصوص با استفاده از وب سرویس های گردشگری ) مشتریان را برای مراجعه مجدد به وبسایت و انتخاب هتل ترغیب خواهد کرد.
برای داشتن وبسایت هتل موفق نیاز است که همزمان وبسایت از ظاهر مناسب ( با توجه به شناخت مخاطبین ) و عملکرد دقیق بهره ببرد. در زیر در مورد هر یک از این عوامل توضیحاتی داده شده است:
ظاهر مناسب سایت:
برای پی بردن به اهمیت طراحی سایت با ساختار و ظاهر مناسب ذکر این نکته ضروری است که 60 درصد افراد از طریق حس بینایی مطالب را می آموزند و به خاطر می سپارند. داشتن طراحی گرافیکی مناسب و ساختار User-friendly در جذب مخاطب و راضی نگه داشتن مشتری کمک بسیاری می کند. در طراحی وبسایت های گردشگری و به خصوص طراحی سایت هتل ها استفاده از طرح های ساده ( نه طرح های شلوغ و گیج کننده ) و در عین حال گیرا توصیه می شود.
1- استفاده از رنگ ها:
برای طراحی سایت هتل ها استفاده از رنگ های ساده توصیه می شود و استفاده از طیف وسیعی از رنگ ها در طراحی این گونه سایت ها تعداد مخاطبین را کم می کند. در طراحی و استفاده از رنگ ها برای هتل ها، یک رنگ به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته می شود و سایر رنگ ها از خانواده همان رنگ در سایت به کار می روند. به این معنی که با ایجاد تغییر در نور و وضوح روی رنگ غالب سایر رنگ هایی را که باید در طراحی استفاده شوند به دست می آوریم.
با وجود سلیقه ای بودن انتخاب رنگ ها در بیشتر موارد، توصیه شده که در طراحی سایت هتل های کوچکتر از رنگ های روشن استفاده شود و در ترکیب رنگ ها و پیاده سازی ساختار سایت تا حد امکان از ایده های جدید بهره برد. در صورتی که برای هتل های بزرگ بهره بردن از طرح ها و ترکیب های کلاسیک، استفاده از عکس های با سلیقه و رنگ های آرام توصیه می شود.
2- استفاده از عکس ها:
نمایش اطاق هایی که بهترین نما را دارند، سالن کنفرانس، لابی و ... از زوایای مختلف، به مخاطب کمک می کنند که دید بسیار بهتری از هتل را داشته باشند. عکس ها باید دارای کیفیت و وضوح بالا باشند و در عین حال حجم آن ها به گونه ای تنظیم شده باشد که در زمان بارگزاری روی سایت، مشکلی را برای سرعت بالا آمدن وبسایت ایجاد نکند.
عملکرد دقیق سایت:
در زمان طراحی سایت برای هتل ها باید در نظر داشت که زیباترین وبسایت ها که از طراحی حرفه ای هم بهره می برند، در صورتی که از قابلیت استفاده آسان برخوردار نباشند، مخاطبان را جذب نخواهند کرد. در بخش عملکرد وبسایت این موارد مطرح هستند:
1- دارا بودن اطلاعات کافی:
مطالب موجود در وبسایت هتل ها باید به طرزی تهیه شده باشند که تا جای ممکن سوالات و درخواست های موجود در ذهن مخاطبان را پاسخ دهند. لازم است مواردی مثل: موقعیت جغرافیایی هتل، توضیح کافی در مورد راحت ترین مسیر دسترسی به هتل، وسایل عمومی نزدیک به هتل از جمله خطوط مترو و اتوبوس، اندازه اطاق ها و غیره در طراحی سایت آورده شوند. همچنین در طراحی سایت هتل باید کلیه قوانین، از جمله موارد مربوط به کنسل کردن رزرواسیون آنلاین خدمات و ... ذکر شده باشند.
2- سـیستم رزرواسیون آنلایـن:
پیاده سازی وب سرویس گردشگری روی وبسایت هتل ها، جز اصلی ترین موارد برای جذب مخاطب و جلب رضایت مشتریان است. با توجه به بالا رفتن آمار استفاده از گوشی های همراه و همچنین بالا رفتن میزان خرید ها و پرداخت های اینترنتی ( به دلیل سهولت این گونه پرداخت ها ) استفاده از وب سرویس های گردشگری برای بالا بردن محبوبیت سایت نقشی اساسی بازی می کند. سایت هایی که قابلیت رزرواسیون آنلاین هتل، کرایه خودرو و ...را با قابلیت استفاده ساده دارند، به زودی از رقبای خود سبقت خواهند گرفت.
جمع بندی:
در طراحی سایت های هتل، استفاده درست از جلوه های دیداری و ایجاد ساختار مناسب در سایت ( User-friendly بودن سایت ) ضروری است. هر چه طراحی سایت ها ساده تر و استفاده از ایده های خلاقانه در طراحی بیشتر باشند، احتمال موفقیت هتل در جذب مشتریان به صورت آنلاین بالا می رود. در ضمن در پیاده سازی وب سرویس های گردشگری باید دقت داشت که مراحل سفارش گذاری، پرداخت، تایید پرداخت، کنسل کردن درخواست و ... تا جای ممکن ساده طراحی شوند.

  • ۹۶/۰۶/۰۸
  • بهروز اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.