طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

به معنای واقعی به کاربران توجه کنید ، سئو خود به دنبال آن می آید

اولین فلسفه گوگل یک جمله ساده است، " تمرکزتان بر روی کاربر باشد، بقیه موارد بطور طبیعی درست می شوند ". اما اغلب شرکت های طراحی سایت و متخصصین بهینه سازی سئو، این قانون طلایی را نادیده می گیرند و در طراحی وبسایت ها، تمام تمرکز خود را بر روی بات های جستجو گر و جا دادن تعداد بیشماری کلمه کلیدی، قرار می دهند.
شاید تمرکز بر روی بات ها و اسپم کردن صفحات یک سایت تا 10 سال پیش جواب می داد اما موتور های جستجو گر و به خصوص گوگل، امروزه فرمول های افزایش رنک خود را دگرگون کرده اند و توجه به تجربه یک کاربر ( UX ) و محتوای با ارزش را الویت رتبه دهی خود کرده اند. به این ترتیب اگر محور طراحی سایت خود را به معنای واقعی، بازدید کنندگان و مشتریان خود قرار دهید، گوگل برای سایت شما، ارزش بیشتری قائل می شود و در نتیجه رتبه شما نیز در موتور های جستجو افزایش می یاید.
البته بدیهی است که اصلا در نظر نگرفتن نکات بهینه سازی سئو، به شما کمکی نخواهد کرد، و در کنار ایجاد یک UX کاربردی و وبلاگ های اطلاعاتی مفید، توجه به معیار های استاندارد سئو، لازم است. مفهوم جمله اشاره شده گوگل، مکمل بودن تجربه کاربر و سئو است. هدف از طراحی سایت شما اگر ارائه اطلاعات مفید، نگهداری هر چه بیشتر و هدایت بازدید کنندگان به سمت نیاز های آنها باشد، ناچار خواهید بود طبیعتا اصول سئو را رعایت کنید.
در هنگام انتخاب طراح سایت خود، از آنها بخواهید که نیاز های مشتریان شما و ایجاد فضا هایی برای ارائه محتوای با ارزش را در نظر گیرند و پس از آن به فن های بهینه سازی سئو بپردازند. اینجا است که سایت ساز ها و قالب های آماده مانند Wordpress و Joomla، ضعف شدید خود را نشان می دهند و به دلیل عمومی بودن قالب ها، اکثر پاسخگوی نیاز های تخصصی کسب و کار ها نمی باشند.
در ذیل به چند نکته اشاره می شود که کاربران در آن نظر گرفته می شوند اما رعایت این موارد، خود ارتقای رتبه سئو را به همراه دارد.
تمرکز بر روی موبایل :
امروزه در بسیاری از کشور های جهان، تعداد کاربران اینترنتی که از موبایل های خود جهت وب گردی استفاده می کنند بیش از کاربران کامپیوتری است. این درصد در برخی از کشور های تا بالای 80% نیز می باشد. از این رو طراحی سایت تخصصی هر کسب و کاری بایستی تجربه یک کاربر را در هنگام بازدید با موبایل خود را در نظر بگیرد و بهینه سازی آن را در الویت قرار دهد. از جنبه سئو هم به این موضوع نگاه کنیم، طراحی سایت منطبق بر دستگاه های موبایل یک اصل است و رعایت نکردن آن باعث افت شدید نمره سئو خواهد شد.
سه روش عمده و تایید شده توسط گوگل برای طراحی سایت منطبق بر موبایل وجود دارد. طراحی به صورت ریسپانسیو ( Responsive )، طراحی Dynamic Serving و طراحی بر اساس آدرس دهی مستقل ( Separate URL ). از بین این سه روش بهترین آن ، چه از لحاظ تجربه کاربر و چه از لحاظ سئو، طراحی سایت به صورت ریسپانسیو است. ( برای اطلاعات بیشتر از ویژگی های طراحی سایت ریسپانسیو به مقاله ضرورت ساخت وب سایت ها به صورت ریسپانسیـو رجوع کنید. )
هدایت سریع و آسان کاربران به اطلاعات مورد نیاز آنها :
کاربران تنها یک دلیل برای مراجعه به یک سایت دارند و آن هم دسترسی به اطلاعات و پیشنهاد ها است. حال هر چقدر این فرایند را برای آنها پیچیده و زمان بر کنید، احتمال انصراف آنها از بازدید سایت شما بیشتر می شود. مجددا از نگاه سئو بخواهیم بررسی کنیم، پیشنهاد می شود سطوح لینک های داخلی بیش از 3 سطح نشود تا بات ها بهینه ترین لینک ها را بررسی و با هم مرتبط کنند. بدیهی است یک کاربر بخواهد برای یافتن یک نرخ یا یک محصول در سایت شما، تعداد زیادی کلیک کند یا از تعداد صفحات فراوانی عبور کند، او به زودی بی خیال این کار می شود و بنابراین درصد بازگشتی سایت یا همان Bounce Rate شما افزایش می یابد.
تصاویر خود را بهینه کنید تا کاربر منتظر نماند :
" یک تصویر اندازه هزار حرف است " این ضرب المثل انگلیسی را همه بار ها شنیده ایم. کاربران نیز جذب تصاویر می شوند و آنها را تحریک به خواندن مطالب سایت می کند. اما استفاده بی رویه و نادرست از تصاویر می تواند دقیقا نتیجه مخالف را به همراه داشته باشد، بنابراین در طراحی سایت خود از استفاده درست از تصاویر اطمینان حاصل کنید. اگر حجم و کیفیت تصاویر را بهینه نکنید و یک کاربر بخواهد بالای 5 الی 10 ثانیه برای نمایش آنها صبر کند، مطمئن باشید خیلی زود حوصله او سر می رود و بعید است در وبسایت بماند. از منظر سئو هم که نگاه کنیم، سرعت لود صفحه و تصاویر اگر بالا باشد، نمره سئو شما کاهش می یابد.
سه نکته اشاره شده فوق تنها نگاه بسیار کوتاهی به نقاط مشترک UX و سئو بود که بایستی در طراحی سایت تخصصی هر کسب و کاری مورد توجه قرار گیرد و اهمیت پرهیز استفاده از قالب های آماده مانند Wordpress، اینجا مشخص می شود. در نهایت به دلیل اهمیت فوق العاده جمله گوگل، یکبار دیگر آنرا تکرار می کنیم :
" تمرکزتان بر روی کاربر باشد، بقیه موارد بطور طبیعی درست می شوند "

  • ۹۶/۰۶/۱۱
  • بهروز اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.