طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

نقش هشتگ در بازاریابی الکترونیـک و جذب مشتری در شبکه های اجـتماعی

1396/03/19
استفاده از هشتگ های مناسب یکی از تکنیک های مفید برای جذب مشتری با کمک بازاریابی الکترونیک، و یک راه ساده ی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. استفاده ی مناسب و به موقع از هشتگ ها فرصت بسیار خوبی را در اختیار سازمان ها و شرکت ها قرار داده است. با استفاده از هشتگ مناسب به راحتی به پست های مربوط به کارتان وارد می شوید. همچنین نیازی نیست که تمامی مطالب ارسال شده از همه ی صفحاتی را که دنبال می کنید بخوانید، تا مطلب مورد نظرتان را ببینید. کافیست که هشتگ مورد نظرتان را جستجو کنید.
تاریخچه کوتاهی از هشتگ و کاربردهای آن:
هشتگ ها در اصل در زمینه ی فناوری اطلاعات و از دهه ی 70 میلادی استفاده می شدند. امّا هشتگ ها به معنای امروزی نخستین بار توسط سایت توییتر در اواسط سال ۲۰۰۷ میلادی به عنوان راهی برای جمع آوری مطالب در کنار هم استفاده شدند. مطالبی که با یک هشتگ خاص گروه بندی می شوند از نظر موضوعی و یا مفهومی باید شبیه هم باشند. برای مثال جستجویِ هشتگ تعطیلات (#تعطیلات) برای پیدا کردن تمام پُست های اینترنتی موجود در یک شبکه اجتماعی است که به تعطیلات ربط دارند. هشتگ ها برای پیدا کردن موضوعات مورد نظرمان کار را خیلی راحت تر می کنند. پست هایی که از یک هشتگ خاص در مطالب ارسالی خود استفاده کرده اند در طبقه بندی همان هشتگ قرار می گیرند. شما در هر زمینه ای که به آن علاقه دارید می توانید به جستجوی هشتگ مربوط به آن بپردازید. سپس صدها، هزاران و شاید میلیون ها پست مختلف در آن مورد برای شما نمایش داده می شود.
نکاتی درباره طریقه کارکردن با هشتگ ها
استفاده از هشتگ (#) در شبکه های اجتماعی هنوز برای خیلی از کاربران تعریف نشده است. علّت این موضوع ناشناخته بودن هشتگ ها نیست، بلکه بیشتر افراد نمی دانند که چه زمانی و کجا از هشتگ استفاده کنند. مطلبی که در اینجا گفته می شود شما را با هشتگ ها بیشتر آشنا می کند. باید توجّه داشت که در بازاریابی الکترونیک استفاده ی درست از هشتگ ها نکته ای بسیار کلیدی و مهم است.
یک نکته در مورد استفاده از هشتگ این است که می تواند در بین متن ارسالی قرار بگیرد و یا به صورت جدا در آخر متن ارسالیتان هشتگ (های) مورد نظر خود را بنویسید. پس از آوردن علامت هشتگ در کنار هر کلمه ای رنگ آن تغییر می کند (به صورت لینک در می آید.) برای مثال:
  • استفاده از هشتگ در میان متن: نواحی سردسیر برای گذراندن #تعطیلات تابستان بسیار مناسب هستند.
  • استفاده از هشتگ در پایان متن: بهتر است که وقتی هوا گرم است به نواحی سردسیر بروید. #تعطیلات
همچنین برای لینک کردن بیش از یک کلمه با هشتگ (مثلاً: تعطیلات تابستان) کافیست بین کلمات علامت خط تیره ( _ ) بگذارید: #تعطیلات_تابستان
هشتگ ها در شبکه های اجتماعی:
مثال های زیر شبکه های اجتماعی هستند که استفاده از هشتگ در آنها خیلی رایج است:
Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, Google+, Youtube, LinkedIn
در بحث بازاریابی الکترونیک و به خصوص در شبکه های اجتماعی توییتر و اینستاگرام استفاده از سه نوع هشتگ توصیه می شود، که بر این اساس هستند:
1 - هشتگ های مربوط به شرکت یا سازمان (استفاده از شعار کوتاه تبلیغاتی مربوط به شرکت در کنار هشتگ)
2 - هشتگ های مربوط به زمینه ی فعالیّتی شرکت یا سازمان
3 - هشتگ های مربوط به موضوعات روز که با فعالیّت های سازمان یا شرکت هماهنگی دارند.
فرصت خوبی که هشتگ ها برای پیشرفت در اختیارتان شما می گذارند:
استفاده ی مناسب و به موقع از هشتگ ها فرصت بسیار خوبی را در اختیار سازمان ها و شرکت ها قرار داده است. با استفاده از هشتگ مناسب به راحتی به پست های مربوط به کارتان وارد می شوید. همچنین نیازی نیست که تمامی مطالب ارسال شده از همه ی صفحاتی را که دنبال می کنید بخوانید، تا مطلب مورد نظرتان را ببینید. کافیست که هشتگ مورد نظرتان را جستجو کنید.
هر صنفی اصطلاحات خاص بسیاری برای خود دارد. در بازاریابی الکترونیک که شامل تبلیغات در شبکه های اجتماعی هم می شود، این اصطلاحات بیشتر هستند و هر روز هم با پیشرفت تکنولوژی در حال تغییرند. استفاده از هشتگ های مناسب یکی از تکنیک های مفید برای جذب مشتری با کمک بازاریابی الکترونیک، و یک راه ساده ی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. استفاده ی مناسب و به موقع از هشتگ ها فرصت بسیار خوبی را در اختیار سازمان ها و شرکت ها قرار داده است. با استفاده از هشتگ مناسب به راحتی به پست های مربوط به کارتان وارد می شوید. همچنین نیازی نیست که تمامی مطالب ارسال شده از همه ی صفحاتی را که دنبال می کنید بخوانید، تا مطلب مورد نظرتان را ببینید. کافیست که هشتگ مورد نظرتان را جستجو کنید. استفاده از هشتگ های مناسب یکی از تکنیک های مفید برای جذب مشتری با کمک بازاریابی الکترونیک، و یک راه ساده ی بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

1396/03/19
تهیه شده توسط تیم تحریریه ایـده پـرداز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.