طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

چند نکته درباره ی تبلیغ در شبکه اجتماعی توییتر

1396/03/20
توییت هایی که به گرایشات روز جامعه اشاره می کنند بسیار موفق تر هستند. افکار خود را سانسور نکنید و در صورت مشاهده ی کامنت های منفی مایوس نشوید. افراد مشهور جامعه می توانند برگ برنده ی شما باشند. لطفاً ربات نباشید! توییت های شما باید قسمت انسانی برندتان را با گرمی یا استفاده از طنز به مخاطب نشان دهد.
توییتر یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار دنیاست. در بازاریابی الکترونیک با توییتر شما احتیاج به خلاقیّت و گاهی هم جسارت دارید. امّا بعضی اوقات صبرِ بیشتری در هنگام جواب دادن به انتقادات دیگران لازم است. در کشورهای توسعه یافته توییتر از اصلی ترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی الکترونیک است.
نکته ی اول: اعتماد به نفس حرف زدن راجع به ایده هایتان را داشته باشید!
شما به اعتقادات خود نیاز دارید. به اشتراک گذاشتن افکار هر چند جنجالی ، نشان دهنده ی بخش انسانیِ برند شماست. ربات نباشید! ربات ها به ندرت احساسات خود را نشان میدهند!
نکته ی دوم: انتظار کامنت های منفی را هم داشته باشید!
کامنت های منفی برای شما گذاشته خواهند شد. امّا طریقه ی واکنش شما چیزی است که می توانید انتخاب کنید. به صورت کلی دو روش برای واکنش به کامنت های منفی وجود دارد. روش اول جواب دادن مستقیم برای دفاع قاطع از اعتبار برند است. روش دوم بیشتر حالت صلح آمیز دارد و با جمله های مثبت و تبلیغاتی و معمولاً با استفاده از هشتگ های مثبت به کار می رود.
نکته ی سوم: به دنبال نمایندگان برندها و افراد تاثیر گذار باشید!
افراد مشهور و ورزشکاران مخاطبین جدید زیادی را جذب می کنند. بعضی از برند های مشهور توییت هایی از افراد معمولی که مصرف کنندگان محصولاتشان هستند را باز انتشار می دهند(ریتوییت کردن.) برخی دیگر ممکن است در سال فقط پنج بار این کار را انجام دهند و آن هم صرفاً از سایر صفحات مربوط به خودشان باشد. روش دوم برای همه ی برندها جواب نمی دهد ولی برای برندهای لوکس که مصرف کنندگان خاص خود را دارند جواب می دهد.
نکته ی چهارم: توییت های خود را با جریانات اجتماعی هماهنگ کنید!
سی سال پیش یکی از کفش های محصول شرکت نایک توسط بازیگر نقش اول فیلمی محبوب پوشیده شد. در سال 2016 این کمپانی 89 جفت از این کفش را دوباره تولید کرد.این اقدام بر اساس گرایشات جامعه به امور خیریه که در یک سایت مشهور منتشر شده بود انجام گرفت. در یک حراجی درآمد حاصل از فروش این کفش ها به بنیاد تحقیقات بیماری پارکینسون (متعلق به همان بازیگر) اهدا شد. شرکت نایک با این کار تمایلات خود را به گرایشات روز نشان داد و همزمان در کار خیریه ای هم سهیم شد.
نکته ی پنجم: در هر صورت مخاطب را راضی و شاد نگه دارید!
افراد عادی که از برند شما در توییتر اسم می آورند مهم هستند. در تماس بودن و ماندن با آنها بسیار مهم است. برند هایی که از مخاطبین خود سوال می پرسند و از طنز استفاده می کنند نزد مخاطبین محبوب تر و ماندگار تر هستند.
توییتر یکی از قدیمی ترین شبکه های اجتماعی موجود است. استفاده ی بهینه از قابلیّت های آن در زمینه ی بازاریابی الکترونیک و توسعه ی تجارت از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند بسیار سودآور باشد.

1396/03/20
تهیه شده توسط تیم تحریریه ایـده پـرداز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.