طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

آشنایی با سیستمهای توزیع جهانی یا (GDS : Global Distribution System)

GDS ها با سامانه های های رزرواسیون آنلاین متفاوت هستند. مشتریان شرکتهای GDS، مجموعه های گردشگری هستند که خدمات مورد نظرشان را هم به صورت آنلاین و هم آفلاین از کارگزارهای متعدد و سیستمهای رزرو گوناگون دریافت می کنند. GDS ها با اتصال مستقیم به کارگزارها این امکان را برای مجموعه های گردشگری فراهم می کنند تا کلیه خدمات مورد نظرشان را از یک منبع دریافت کنند.
آشنایی با سیستم های توزیع جهانی یا GDS )Global Distribution System)
GDS شبکه ای است که معاملات خدمات گردشگری را (عمدتا هتل ها، پرواز ها و اجاره ماشین) به شرکتهای گردشگری به صورت اتوماسیون ارائه می کند، که این شبکه توسط یک شرکت اداره می شود. از گذشته مجموعه های گردشگری به خدمات شرکت های GDS وابسته بوده اند و از آنها برای نرخ گذاری و ارائه خدمات به مشتریان خود بهره می گیرند.
GDS ها با سامانه های های رزرواسیون آنلاین متفاوت هستند. مشتریان شرکتهای GDS مجموعه های گردشگری هستند که خدمات مورد نظرشان را هم به صورت آنلاین و هم آفلاین از کارگزارهای متعدد و سیستم های رزرواسیون گوناگون دریافت می کنند. GDS ها با اتصال مستقیم به کارگزارها این امکان را برای مجموعه های گردشگری فراهم می کنند تا کلیه خدمات مورد نظرشان را از یک منبع دریافت کنند.
برای مثال هنگامی که یک مجموعه گردشگری، درخواست رزرو از یک شرکت هواپیمایی به خصوص را داشته باشد، سیستم GDS درخواست را به شرکت هواپیمایی مورد نظر ارسال می کند و بلیط درخواست شده را پس از صدور به مجموعه درخواست کننده ارائه می کند . مجموعه های گردشگری با اتصال به یک GDS این امکان را خواهند داشت تا از بازه وسیعی از رزرواسـیون آنلاین پرواز ها، رزرواسـیون آنلاین هتل ها و خدمات دیگر بهره مند شوند.
تاریخچه و آینده سیستم های GDS
خدمات شرکت های GDS در گذشته به دلیل نیاز ارتباطی میان مجموعه های گردشگری و شرکتهای هواپیمایی پدید آمده اند. در دوره اولیه استفاده از سیستم های کامپیوتری، رزرواسیون پرواز ها بدون GDS ها امکان پذیر نبود. در گذر زمان، بسیاری از شرکتهای هواپیمایی تصمیم بر حذف کردن واسطه ها و فروش مستقیم به مشتریان گرفته اند و شروع به سرمایه گذاریهای کلان برای سیستم های رزرواسیون خود نموده اند. با این استراتژی توانسته اند سود بیشتری را کسب کرده و به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط باشند.
برای مثال سال 2015 شرکت هواپیمایی لوفت هانزا اعلام کرد هزینه 16 یورویی را در صورت خرید از سیستم GDS به قیمت نهایی اضافه می کند. شرکتهای هواپیمایی دیگری همچون ایر فرانس، کی ال ام و امارات نیز اعلام کرده اند که در حال پیاده سازی این استراتژی می باشند.
ویژگی های استفاده از سیستم های توزیع جهانی (GDS)
در حال حاضر GDS ها بهترین گزینه های موجود جهت رزرواسیون هتل ها و اجاره ماشین هستند. همچنین بسیاری از شرکتهای GDS در حال برنامه ریزی جهت کم کردن قیمت ها از طریق کاستن از سودها و استفاده از روش های پرداخت گوناگون در جهت کم کردن مالیات می باشند، تا در رقابت قیمت پروازها نیز خدمات مناسبی ارائه نماید.
خدمات ارائه شده توسط سیستمهای GDS در خصوص هتل ها هنوز بی رقیب است، زیرا به کارگیری این سیستم موجب اطمینان خاطر دفاتر مسافرتی خارجی از رزرو صددرصدی می شود. به این ترتیب که مجموعه های گردشگری از بازگشت وجه پرداخت شده زمان کنسلی، مطمئن هستند. در سیستم GDS تا زمان اسکان مسافر وجه ریال یا ارزی در سیستم بانکی به صورت بلوکه خواهد ماند.
هتل ها نیز با اتصال به این سیستم، ظرفیتهای خالی را با سرعت بیشتری تکمیل می کنند. و با این کار میزان اشتغال خود را تا 80 % افزایش می دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.