طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

توضیحاتی درباره بات گوگل و نحوه عملکرد آن در طبقه بندی مطالب وب

ربات های وب برنامه هایی هستند که به صورتی نوشته شده اند، که اتوماتیک در فضای وب گردش کنند. موتورهای جستجوگر از جمله گوگل از این ربات ها برای جمع آوری مطالب و طبقه بندی محتوای سایت های اینترنتی استفاده می کنند. ربات های وب را با نام هایی مثل سرگردان ( Wanderer )، خزنده ( Crawler ) و عنکبوت ( Spider ) هم می شناسند. بات ها (ربات ها) بعد از دیدن کلمات لینک شده در میان مطالب یک سایت از صفحه ای به صفحه دیگر جابجا می شوند.
مقدمه:
وقتی با کامپیوتر و یا با موبایلتان در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر عبارت خاصی را برای جستجو تایپ می کنید، نتایج بر چه اساسی به شما نشان داده می شود؟ همچنین ترتیب قرارگیری این نتایج در "صفحه نمایش نتایج موتورهای جستجوگر" یا SERP چگونه است؟
با خواندن این مثال، بیشتر با این موضوع آشنا می شوید: کتابی را با تعداد صفحات زیاد و همچنین حجم مطالب وسیع و گوناگون در نظر بگیرید. این کتاب دارای فهرست مطالب دقیق و کاملی است. فهرست این کتاب شما را سریعا به سمت صفحه مطلب مورد نظرتان راهنمایی می کند. کاری که موتورهای جستجوگر انجام می دهند به همین شکل است: ربات های وب مطالب را در میلیاردها وبسایت مختلف می خوانند و طبقه بندی می کنند. فهرستی از این مطالب در منابع موتورهای جستجو ( برای مثال گوگل ) ذخیره می شود و با عبارت تایپ شده تطبیق داده می شود. در نهایت نتایج جستجوی شما در کسری از ثانیه نشان داده می شوند.
تعریف و طرز کار کلی ربات های وب:
ربات های وب برنامه هایی هستند که به صورتی نوشته شده اند، که اتوماتیک در فضای وب گردش کنند. موتورهای جستجوگر از جمله گوگل از این ربات ها برای جمع آوری مطالب و طبقه بندی محتوای سایت های اینترنتی استفاده می کنند. ربات های وب را با نام هایی مثل سرگردان ( Wanderer )، خزنده ( Crawler ) و عنکبوت ( Spider ) هم می شناسند. بات ها (ربات ها) بعد از دیدن کلمات لینک شده در میان مطالب یک سایت از صفحه ای به صفحه دیگر جابجا می شوند. ربات های وب به نوعی مثل تار عنکبوت (به صورت شبکه ای) در حال پرسه زدن یا خزیدن در میان مطالب صفحات گوناگون هستند. نتایج جستجوی بات ها، در منابع موتورهای جستجوگر ذخیره می شوند.
گوگل-بات و نحوه عملکرد آن:
ربات وبی که موتور جستجوگر گوگل از آن استفاده می کند، گوگل-بات نام دارد. این بات به اصطلاح با خزیدن در بین مطالب میلیارها وبسایت مختلف صفحه های جدید و به روز شده را پیدا می کند. همچنین صفحاتی را که دیگر موجود نیستند ( Dead links ) یا عکس هایی که در یک صفحه بارگزاری نمی شوند را به منابع گوگل گزارش می کند.
بات گوگل متن های درون صفحات یک وبسایت را از بالا تا پایین می خواند و در صورت مشاهده کلمات و عکس های لینک شده ( لینک های HREF و SRC ) آنها را به لیست صفحاتی که باید خوانده شوند اضافه می کند. بات گوگل حرکت خود را بر اساس سایت هایی که اخیرا رصد کرده است آغاز می کند. وبسایت هایی که دارای فایل نقشه (Site map) هستند راحت تر و دقیق تر خوانده می شوند. این که بات به کدام سایت سر بزند و میزان رفت و آمدش در لینک های یک سایت را الگوریتم های موتور جستجوی گوگل تعیین می کند.
افزایش رنک از طریق بات گوگل:
نکاتی مثل استفاده از کلمات کلیدی در عنوان ها و کلمات منو ها بیشتر توسط بات ها برای دسته بندی سایت مورد توجه قرار می گیرند. رعایت اصول سئو در طراحی سایت و طراحی صفحات فرود سایت ضروری است. همچنین استفاده از لینک های داخلی برای راحت تر آنالیز شدنِ سایت کمک می کند. در ضمن گوگل از دریافت پول برای این که گوگل-بات بیشتر در یک سری سایت ها گردش داشته باشد خودداری می کند. ( بر خلاف سرویس Adwords )

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.