طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

نحوه تاثیرگذاری اینستاگرام بر روی شکل مسافرت ها در طی سال های اخیر

اگر به دنبال سفر کردن به معنای واقعی آن هستید، پیشنهاد می شود صرفا به عکس های شیک دیگران در اینستاگرام برای انتخاب مقصد اکتفا نکنید. شما قبل از سفر احتیاج به اطلاعات کافی از منطقه جغرافیایی مورد نظرتان دارید و همچنین این که آیا آن منطقه امکانات مورد نظر شما را در اختیار وبسایت های گردشگری که به همین منظور طراحی شده اند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما می گذارند...
عکس سفرها در اینستاگرام:
اگر از اینستاگرام زیاد استفاده می کنید حتما عکس های افرادی که در دل طبیعت بکر و کیلومتر ها دورتر از بقیه هستند را زیاد دیده اید. مثلا کوهنوردی که بر لب صخره ای که هزاران متر از سطح زمین فاصله دارد نشسته و یا فردی روی سطح یک دریاچه یخ زده و تنها در حال سلفی گرفتن است. این تصویری است که اینستاگرام از مسافرت به مکان های به ظاهر کشف نشده ارائه می دهد. مسلما امروزه اینستاگرام نقش عمده ای در افزایش تعداد سفرها به یک نقطه ی خاص بازی می کند.
برای مثال منطقه ای کوهستانی بر فراز دریاچه ای در نروژ (Trolltunga) را ذکر می کنیم. به خاطر عکس های ارسال شده توسط عکاسان حرفه ای ازین منطقه در اینستاگرام، تعداد گردشگران بین سال های 2009 تا 2014 از آمار 500 گردشگر به 40000 رسیده است. این مساله نشان دهنده ی نقش تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. اما به چه قیمتی؟ در ادامه مطلب به این موضوع اشاره می شود اما در ابتدا با اینستاگرام بیشتر آشنا می شویم.
آماری از اینستاگرام و کاربرانش:
اینستاگرام در طی 6 سالی که از فعالیتش می گذرد دارای 500 میلیون کاربر فعال است. این کاربران هر روزه به طور میانگین 80 میلیون عکس و مطلب ارسال می کنند. میزان تمایل کاربران شبکه های اجتماعی به استفاده از اینستاگرام 10 برابر بیشتر از فیسبوک تخمین زده شده است. تا آخر سال 2016 حدود 49 درصد برندها در ایالات متحده در اینستاگرام صفحه دارند که تخمین زده شده تا انتهای سال 2017 این عدد به حدود 71 درصد برسد. پس واضح است که اینستاگرام نقش کلیدی در تبلیغات در شبکه های اجتماعی و بازاریابی آنلاین دارد.
نحوه تاثیر اینستاگرام در خدمات گردشگری:
در سال 2015 مدیران مسئول گردشگری شهر کوچکی در نیوزلند تصمیم گرفتند که افراد تاثیر گذار اینستاگرام را در بخش گردشگری به منطقه خود دعوت کنند. این افراد شامل افراد طبیعت گرد با تعداد فالوورهای بالا هستند که عکس های حرفه ای را از مسافرت های خود به اشتراک می گذارند. نتیجه این تصمیم رشد بی سابقه 14 درصدی در صنعت گردشگری شد، که در تاریخ آن کشور بی سابقه است.
مشکلات و تهدید های علاقه مند بودن به این سبک سفرها:
امروزه افراد با دیدن عکس های حرفه ای برای مسافرت به مکان های کمتر دیده شده و بکر تحریک می شوند. به نقل از عکاسان مشهور مجله National Geographic سفرها به سبک گذشته طبیعی تر بودند. حتی خود این افراد که به وسیله به اشتراک گذاشتن عکس هایشان در اینستاگرام سود می برند، اعلام می کنند که دیده شدن عکس ها توسط کاربران و انتخاب مقصد بر اساس آنها روش چندان عاقلانه ای نیست. یک دلیلش هم این است که بسیاری ازین عکس های حرفه ای که با فیلترهای اینستاگرام هم تزئین شده اند، با واقعیت مناظر مقصد تفاوت زیادی دارند. در ضمن بسیاری از گردشگران صرفا نقطه مقصد و زیبایی اش را می بینند و نه سختی های مسیر را برای رسیدن به آن نقطه! مسایل مربوط به سختی راه یا طولانی بودن آن در صفحه های این عکاسان معمولاً جایی ندارند.
بسیاری از افراد به جای گشت و گذار در طبیعت ترجیح می دهند که از عکس های حرفه ای تقلید کنند. عکسشان را صرفا در صفحه خود بگذارند و جلب توجه کنند. این مساله که مسافرت صرفا برای رسیدن به نقطه ای ، برای گرفتن عکسی با ژستی خاص با مفهوم واقعی سفر هماهنگ نیست. متاسفانه آمار افرادی که در سال های گذشته در سفرهایشان به خاطر گرفتن عکس به شدت مصدوم شده اند رو به افزایش است. گزارش شده است که افرادی حتی جان خود را برای تقلید کردن ژست (نشستن بر لبه پرتگاه ها و سلفی گرفتن) از دست داده اند. همچنین بعضی از مکان ها مثل بزرگترین و مرتفع ترین پل شیشه ای معلق جهان در چین که در تابستان سال 2016 افتتاح شد، بعد از 13 روز مجبور به تعطیلی شد! علت آن هم ازدحام بیش از حد جمعیتی بود که برای سلفی گرفتن روی شیشه در ارتفاع 300 متری جمع شده بودند.
جمع بندی از تجارب سفرهایی که در بالا گفته شد، ما را به برگشتن به مفهوم حقیقی سفر (گشت و گذار) می رساند:
اگر به دنبال سفر کردن به معنای واقعی آن هستید ، پیشنهاد می شود صرفا بر اساس عکس های شیک دیگران در اینستاگرام برای انتخاب مقصد اکتفا نکنید. شما قبل از سفر احتیاج به اطلاعات کافی از منطقه جغرافیایی مورد نظرتان دارید و همچنین این که آیا آن منطقه امکانات مورد نظر شما را در اختیار دارد یا نه. وبسایت های گردشگری که به همین منظور طراحی شده اند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما می گذارند. همچنین شما می توانید با استفاده از وب سرویس های گردشگری به راحتی نسبت به رزرواسیون آنلاین هتل اقدام کنید. یا اجاره کردن انومبیل در محل مورد نظرتان برای سفر و بسیاری از خدمات آنلاین دیگر مثل رزرو بلیت هواپیما، خدمات بیمه و... . با این روش هم امنیت سفر شما با خدمات بیمه تضمین می شود، و هم دید وسیع تری از مقصد خود خواهید داشت.

  • ۹۶/۰۵/۱۵
  • بهروز اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.