طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

تفاوت بازدید های ارگانیک ( Organic Traffic ) و بازدید های پرداختی ( Paid Traffic ) وبسایت ها

هرگونه سمت دادن کاربران اینترنت برای مشاهده یک وبسایت، که به وسیله تبلیغات متنی، تبلیغات بنری و ... انجام می شود، جز بازدیدهای پرداختی ( Paid Traffic ) طبقه بندی می شود. به حالت عکس این گونه از بازدید ها، بازدید های ارگانیک یا بازدید های طبیعی و معمول ( Organic Traffic ) گفته می شود.
بازدید ارگانیک و تبلیغاتی چیست؟
هرگونه سمت دادن کاربران اینترنت برای مشاهده یک وبسایت، که به وسیله تبلیغات متنی، تبلیغات بنری و ... و یا با استفاده از سرویس گوگل ادوردز انجام می شود، جز بازدیدهای پرداختی ( Paid Traffic ) طبقه بندی می شود. به حالت عکس این گونه از بازدید ها، بازدید های ارگانیک یا بازدید های طبیعی و معمول ( Organic Traffic ) گفته می شود. اگر کاربر آدرس یک سایت را بعد از جستجو در موتورهای جستجوگر ( از جمله: Google ،Bing و … ) به صورت مستقیم ( بدون واسطه بودن وبسایت دیگری ) مشاهده کند و از آن سایت بازدید کند، بازدید ارکانیک صورت گرفته است. در واقع هدف اصلی بهینه سازی سئو وبسایت ها، بالا بردن میزان بازدید های ارگانیک است که در ادامه به آن اشاره مختصری می شود.
نکاتی درباره بازدید های تبلیغاتی:
سرویس گوگل ادوردز (Google Adwords ) جز مهم ترین خدمات ارائه شده توسط گوگل، جهت دریافت بازدید های تبلیغاتی توسط وبسایت ها می باشد و منبع درآمد اصلی شرکت گوگل است. سیستم کارکرد با ادوردز به صورت مناقصه ای است. شما با کمک گرفتن از تجارب و دانش یک تیم بازاریابی الکترونیک، تعدادی محدودی از واژه ها و یا عبارات را انتخاب می کنید و مبلغی را روی هر کدام ازین واژه ها سرمایه گذاری می کنید. ابتدا عباراتی را که کاربران اینترنت جستجو می کنند، با لغت های منتخب شما توسط گوگل تطبیق داده می شوند. سپس با توجه به این که چقدر روی کلمات سرمایه گذاری کرده اید ( و البته با توجه به فاکتورهای زیاد دیگری ) گوگل تصمیم می گیرد که شما در صفحه نخست نشان داده شوید یا نه. در صورت نمایش داده شدن وبسایت در صفحات نخست موتورهای جستجو ( بعد از جستجوی عبارت خاصی توسط کاربران ) و کلیک کردن آن ها بر روی لینک نشانی وبسایت، مبلغی از حساب تبلیغ کننده کم می شود. این روش پرداخت برای تبلیغات به پرداخت به ازای کلیک ( PPC یا Pay Per Click ) مشهور است.
بک لینک ها در بیشتر موارد جز بازدید های تبلیغاتی حساب می شوند. ( اگر کاربر از یک نشانی وب به نشانی دیگری هدایت شود، به آن بک لینک گفته می شود. ) در مواردی که تبلیغات متنی یا تبلیغات بنری در وبسایت های دارای رنک بالا قرار داده شوند، وبسایت میزبان مبلغی را جهت ارائه تبلیغات دریافت می کند. با هر بار کلیک کردن کاربران بر روی لینک متنی تبلیغات یا بنر، به صورت PPC مبلغی از حساب تبلیغ کننده کم می شود و طبیعتا میزان بازدیدهای پرداختی وبسایت هم بالا می رود.
مزایا و معایب بازدید های تبلیغاتی انجام شده به وسیله سرویس گوگل ادوردز:
مزایا:
1- قابلیت تنظیم کردن بودجه برای تبلیغات:
بودجه ای که برای تبلیغ در نظر گرفته می شود از حد خاصی فراتر نمی رود، مگر این که قصد سرمایه گذاری بیشتر را داشته باشید.
2- مناسب برای تبلیغات گسترده جهت فروش یک محصول خاص:
اگر قصد فروختن محصولی خاص را دارید، گوگل ادوردز جای مناسبی برای تبلیغات است. بر اساس آمار اکثر کاربرانی که قصد انجام خرید آنلاین را دارند، لینک های تبلیغاتی را ترجیح می دهند.
3- نتیجه گیری سریع:
تبلیغات به این روش زودتر از بهینه سازی سئو، تبلیغ کننده را به نتیجه می رساند.
4- مراحل آسان:
برای انجام تبلیغات با سرویس ادوردز، ابتدا انتخاب کلمات کلیدی صورت می گیرد و سپس با توجه به بودجه مورد نظر، روی کلمات سرمایه گذاری می شود. این روند خیلی آسان تر از خدمات سئو انجام می شود.
معایب:
یکی از معایب این روش، نشان داده شدن آیکن سبز رنک Ad زیر آدرس وبسایت است، که برخی از کاربران با آن ناشنا بوده و این آدرس ها را نادیده می گیرند. عیب دیگر این روش رقابت بالا برای نشان داده شدن در صدر صفحات اول جستجوگر ها می باشد. به دلیل بالا بودن رقابت ها، گاهی قیمت های سرمایه گذاری شده روی کلمات کلیدی به شدت بالا می روند. همچنین انجام آزمون و خطا روی برخی از کلمات کلیدی، برای گرفتن بهترین نتیجه، گاهی باعث بالا رفتن هزینه ها می شود.
مزایا و معایب بازدیدهای معمول به وسیله بهینه سازی سئو:
سئو یا همان Search Engines Optimization به معنای بهینه سازی ( برای ) موتورهای جستجو است. هدف از انجام خدمات گسترده سئو، به طور خلاصه افزایش رنک وبسایت ( Page Rank ) و راحت تر دیده شدن آن در صفحه ( صفحات ) اول موتورهای جستجویِ مختلف است. بدون شک، در حال حاضر محبوب ترین موتور جستجو گوگل است و بسیاری از خدمات سئو برای راحت تر دیده شدن وبسایت ها، بعد از جستجوی کاربران در گوگل انجام می شوند ( بر اساس الگوریتم های رتبه بندی گوگل. )
مزایا:
1- از نظر اقتصادی مقرون به صرفه:
بالا بردن بازدید های وبسایت با روش های سئو از روش های وابسته به بازدید های پرداختی از نظر مالی مقرون به صرفه تر است. در حقیقت در انجام فرآیند بهینه سازی سئو، بیشتر از پول، زمان هزینه می شود.
2- تاثیر عمیق تر سئو در جذب کاربران نسبت به روش ادوردز و غیره:
فرایند سئو با وجود زمانبر بودن و ( نیاز داشتن به تداوم بهینه سازی سئو ) تاثیر عمیق تری در جذب کاربران دارد. اثر سئو در جذب کاربران مثل روش های بازدید تبلیغاتی لحظه ای نیست.
3- یک تیر و دو نشان! :
با تولید محتوای مفید در زمان طراحی سایت، علاوه بر جذب کاربران ( ارگانیک ) می توانید در مسیر آموزش هم قدم بردارید. ( اگر هدف شما صرفا فروختن کالا یا عرضه سریع خدمات نباشد. )
4- بالا بردن سطح اعتبار:
با جذب مخاطب به این روش، معمولا پس از مدتی مخاطبین خاصی به سراغ سایت می آیند. این امر باعث بالا رفتن میزان اعتماد کاربران و همزمان بالا رفتن اعتبار سرویس دهنده می گردد.
معایب:
افزایش رنک از طریق بهینه سازی سئو فرآیندی زمانبر است که برای نتیجه گیری احتیاج به صبر دارد. گاهی تاثیرات سئو ( صعود رتبه وبسایت ) در عمل خیلی به چشم نمی آیند، ( به دلیل زمانبر بودن ) و این امر باعث نارضایتی صاحبین سایت می شود.
جمع بندی:
برای انجام تبلیغات آنلاین و جذب مخاطبان بهترین گزینه، بهره بردن از هر دو روش جذب مخاطب ( روش ارگانیک و پرداختی ) می باشد. نکته اصلی زمان مناسب برای اقدام برای جذب مخاطب، به وسیله هر یک از روش های مذکور است. نیاز های مجموعه شما هم در انتخاب روش های گفته شده برای جذب مخاطب، تاثیر زیادی دارند.

  • ۹۶/۰۵/۱۶
  • بهروز اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.