طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

طراحی سایت، تولید اَپ و تبلیغات آنلاین

طراحی وبسایت های تخصصی و گردشگری، تولید اپلیکیشن موبایل و تبلیغات آنلاین

  • ۰
  • ۰

درباره HTML و نحوه تاثیرگذاری استفاده صحیح از تگ ها در رتبه بندی سایت

کنسرسیوم جهانی وب، زبان نشانه گذاری ابرمتن ( HTML ) را به عنوان استانداردی برای نشانه‌گذاری مستندات ابرمتنی برای عرضه در وب، تدوین کرده‌ است. HTML5 پنجمین نسخه تجدید نظر شده استاندارد HTML است که در سال 2014 ارائه شد و اکنون در حال استفاده شدن است.
درباره HTML:
Hyper Text Markup Language ) HTML ) به معنی زبان نشانه گذاری ابرمتن است و زبان استاندارد طراحی سایت می باشد. بخش های مختلف HTML توسط اجزایی به نام تگ ( Tag ) از هم جدا شده ، که هر کدام دارای کاربرد و خواص مربوط به خود هستند . این تگ ها به مرورگر اعلام می کنند که هر بخش از صفحه، تشکیل شده از چه نوع عنصری است و به چه صورت باید نمایش داده شود. در یک صفحه HTML می توان انواع عناصر از قبیل متن، تیتر، عکس، جدول و ... را قرار داد، که برای هر عنصر باید از تگ مربوط به آن استفاده کرد. صفحات HTML فقط از کدها شکیل شده اند. برای تصویر کد مربوط به نمایش عکس، جدول و ... کدهای HTML مربوط به هر یک را باید نوشت. مرورگر با رسیدن به این کد ها و تگ ها، المنت های مرتبط با آن را نمایش می دهد. هر یک از کدهای HTML ، معنا و مفهوم خاصی دارند و تأثیر مشخصی بر محتوا می‌گذارند. مثلاً تگ هایی برای تغییر شکل ظاهری متن، نظیر درشت کردن یک کلمه یا برقراری پیوند به صفحات دیگر در در این زبان تعریف شده‌اند.
کنسرسیوم جهانی وب ( W3C ) استانداردهای نرم‌افزاری لازم را برای وب تولید می‌کند. کنسرسیوم جهانی وب، زبان نشانه گذاری ابرمتن ( HTML ) را به عنوان استانداردی برای نشانه‌گذاری مستندات ابرمتنی برای عرضه در وب، تدوین کرده‌ است. HTML5 پنجمین نسخه تجدید نظر شده استاندارد HTML است که در سال 2014 ارائه شد و اکنون در حال استفاده است.
تاثیر تگ های HTML در افزایش رنک سایت:
در اینجا 2 تگ مهم HTML ذکر می شود که تاثیر آنها در بهینه سازی سئو و در کنار آن قابلیت استفاده کاربران نیز آورده شده است:
تگ عنوان:
درک اهمیت این تگ، با ذکر این مثال ساده راحت تر است: 100 کتاب را که به اشتباه عنوان آن ها یکسان درج شده است و دارای محتوای متفاوتی هستند در نظر بگیرید. واضح است که در اولین نگاه، بیننده با دیدن جلد کتاب ها، نمی تواند بینش کلی از محتوای کتاب ها داشته باشد. یا این که 100 کتاب علمی مختلف که دارای عنوان مختصری ( در حد یک یا دو کلمه ) هستند و شرح مناسبی را بیان نمی کنند. باز هم مخاطب به راحتی قادر به درک موضوع کلی کتاب ها نخوهد بود. داشتن تگ های عنوان نامناسب مثل داشتن عناوین کتاب های ذکر شده است. بات های موتورهای جستجو عناوین سایت ها را ثبت می کنند و تگ عنوان مهم ترین نشانه برای مشخص کردن محتوای کلی سایت است. به دلایل گفته شده، در الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجوگر، تگ عنوان می تواند جز عوامل اصلی افزایش رنک یا افت آن باشد. استفاده از کلمات کلیدی در این تگ ( Meta Title ) و همچنین تگ توضیحات عنوان ( Meta Description ) امری الزامی است.
قابلیت استفاده کاربران از این تگ بالاست. به این معنا که بعد از جستجوی کاربران کلمات ذکر شده در این تگ ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو ( SERP ) نمایش داده می شود. در صورت استفاده صحیح از کلمات کلیدی در طراحی سایت، کاربران راحت تر وبسایت مورد نظر خود را با دیدن عناوین انتخاب می کنند.
تگ آدرس:
در ابتدا باید ذکر کرد که در HTML سه نوع تگ وجود دارد:
1- تگ های یکه: مثل تگ hr که برای مثال در زیر مطالب خط رسم می کند.
2- تگ هایی که شروع و پایان دارند: ‎مثل تگ head
3- تگ هایی که دارای ویژگی ( attribute ) می باشند: مثل تگ a href
تگ شماره 3 در بالا همان تگ آدرس است. از این تگ برای لینک کردن یک کلمه یا متن به یک نشانی وب ( URL ) استفاده می شود. در بحث بهینه سازی سئو استفاده از لینک های داخلی برای معرفی کردن صفحات مختلف سایت به بات های موتورهای جستجوگر استفاده می شود. بات ها با خواندن محتوای سایت و همچنین خواندن صفحات لینک شده به هم، راحت تر مطالب سایت را طبقه بندی می کنند. این تگ همچنین قابلیت استفاده کاربران از سایت را هم بالا می برد. کاربران با کلیک کردن یا لمس کردن عبارات لینک شده، راحت تر مطالب مورد نظر خود را پیدا می کنند. در این صورت احتمال بازدید مجدد آن ها از سایت بالا می رود.
در انتها لازم به ذکر است که HTML در صورتی که ساختاری معتبر ( Valid HTML Structure ) داشته باشد، در بهینه سازی سئو و افزایش رتبه سایت تاثیر بسزایی دارد. در ساختار معتبر HTML، استفاده و قرارگیری کدها و تگ ها، بر اساس آخرین استانداردهای W3C است.

  • ۹۶/۰۵/۱۸
  • بهروز اسدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.